Zawieszenie
: Bruk potrafi szybko spowodować tłuczenie w zawieszeniu
4,0
Całokształt
Za relatywnie małe pieniądze można mieć samochód dobrze się prowadzący, wygodny, dobrze wyciszony i bezawaryjny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Radzi sobie nieźle - zmienne fazy rozrządu i regulacja wziosu zaworów.
Poza standardowym problemem z uszczelniaczami, silnik nie sprawia problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok, ale mogłaby zmieniać biegi trochę szybciej
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się rewelacyjnie - idealne połączenie stabilności, precyzji i komfortu.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość wysoko, więc i widoczność dobra. Przeszkadza tylko środkowy zagłówek - w kombi zasłania sporą część widoku w lusterku wstecznym
5,0
Ergonomia
Na siłę można by się przyczepić do przycisków regulacji szyb przy lewarku zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kogoś powyżej 180cm może być już trochę zbyt mało miejsca nad głową.
4,0
Wyciszenie
Benzyna pracuje tak cicho, że w czasie jazdy głównie słychać opony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z automatem waży prawie 1,5 tony, więc spalić swoje musi.
W mieście latem około 10,5, zimą niecałe 12.
W trasie (jadąc drogami krajowymi, bez autostrad, bez szaleństw, w miarę płynnie) da się zejść poniżej 6,5 litra.
Na autostradzie jadąc 120-140 pali około 10 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie doskonały - to co oferuje e46 za takie pieniądze jest nie do pobicia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie same eksploatacyjne sprawy, ale zawieszenie przednie słabo znosi nasze drogi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny, związany z silnikiem - słabe uszczelniacze zaworowe, które powodują bardzo duże zużycie oleju (a wręcz wyrzucanie go z silnika przez wydech). Naprawa na szczęście jest możliwa bez demontażu głowicy i kosztuje kilkaset zł. Po niej problem zuzycia oleju znika bezpowrotnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 Ci 143KM 105kW
[l/100km]