Zawieszenie
: po 200 tys przednie do wymiany, a tył już słychać
Silnik
: 204 tys - szlag trafił turbosprężarkę
Inne
: psują się podnośniki szyb
2,0
Całokształt
Moje drugie BMW (pierwsze 325tds) i na pewno OSTATNIE!
W 325tds korbowód wyszedł przez blok silnika po awarii uszczelki głowicy!
Wrażenia
5,0
Silnik
Błyskawiczny rozruch, świec żarowych praktycznie nie trzeba podgrzewać, moc wystarczającą, niezły gang
3,0
Skrzynia biegów
wypada dwójka, niewielka różnica między 4 a 5
3,0
Układ jezdny
jest niski i to bardzo, przejazd przez zwalniacz przy obciazeniu 2-3 osób jest już problemem, przy 200 tys. przednie wahacze do wymiany, bardzo silne wibracje na kierownicy. Niektórzy piszą że BMW prowadzi sie \"jak po szynach\" - moim zdaniem duża przesada.
Komfort
5,0
Widoczność
doskonała, bardzo dobre lusterka, niewielka martwa strefa
5,0
Ergonomia
jak to u Niemców bez zarzutu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobra wentylacja i ogrzewanie, błyskwicznie osusza szybę przednią
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę wielkosc auta bardzo dobra, chociaż siedzenie kierowcy mam cofnięte na maxa to z tyłu jeszcze pasażer sie zmieści
4,0
Wyciszenie
silnik bardzo dobrze wyciszony ale szum wiatru jest nieraz dokuczliwy przy większych prędkosciach i długich trasach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto - nie przekracza 8 l/100km
trasa - potrafi zejść poniżej 6 l/100km
Powinny byc dwie oceny: za zużycie paliwa 5, za koszty przeglądów i napraw 1.
Wiem, ze to BMW i marka musi kosztować ale za marką powinna iść jakość a nie drenaż kieszeni klienta.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze podobała mi się ta marka ale koszty napraw sa kosmiczne. Przykładowo: inspekcja, wymiania oleju , filtrów, podpięcie silnika pod komputer gdzie cała usługa trwała 1,5 godziny zapłaciłem 800 euro! Wymiana podnosnika szyby tylnej 280 €. Przegląd w Polsce wraz z wymiana oleju i filtrów 1700 zł. Czeka mnie naprawa wahaczy przednich co skończy się zapewne ich wymianią, wysiadła turbospreżarka a auto mam we Francji! Zapewne wrzuce trupa na lawetę i naprawie w PL. Koniec Z BMW, więcej tego badziewia nie kupię! druga i ostatnia beema w moim życiu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto z 2002 roku, przebieg 204 tys i zaczyna sie sypać. wymieniłem podnośnik lewej tylnej szyby - urwał się akurat gdy lało, na trasie w sobotę po południu! Szyba od kierowcy opuszcza i podnosi sie z coraz większym trudem. Za chwile spadnie i po ptokach.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
aktualny przebieg 204 tys i musze wymienić przednie zawieszenie poniewaz stuka a poza tym sa duze wibracje na kierownicy. Czekając na swoja kolejke w serwisie (10 dni) na naprawę zawieszenia, doczekałem sie awarii turbosprężarki! Obawiam sie ze naprawa wyniesie ok 50% wartosci auta!
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 330d 184KM 135kW
[l/100km]