Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

censor, 15 lat temu
Silnik 3.0 330d 184KM 135kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330d 184KM 135kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Jest to dobry, dopracowany samochód, który wymaga znacznych nakładów finansowych dla utrzymania w odpowiedniej kondycji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jedwabisty, elastyczny i dynamiczny. Na drodze pozamiejsckiej wyprzedzanie to bajka, nieżaleznie od konfiguracji terenu. Bardzo dobrze wytłumiony 6 cylindrowiec.
4,0
Skrzynia biegów
A skrzynia biegów mechaniczan mogłaby być trochę lepsza, gdyż jest za długi skok lewaraka i czasami zdarzaja się tzw. haczenia.
5,0
Układ jezdny
Samochód jeździ jak po szynach. Idealna i szybka reakcja na ruchy kierownicą, perfekcyjne prowadzenie, dość dobry komfort jak na Polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Powierzchnia szyb nie jest za duża. Taki trochę pancernik, to i widoczność nie najlepsza, ale rekompensuje to wysoka manewrowość pojazdu, ma dobry \"skręt\".
4,0
Ergonomia
Wszysko idelalnie pod ręką, czy to w sterowaniu w kierownicy, czy na panelu. Trochę za uboga ilość funkcji w komputerze pokładowym. Wsoka jakośc wykonania i materiałów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie. Klima automatyczna z elektrycznym podgrzewaniem na zimę, pdgrzewane dysze spryskiwaczy, specjalny program odszraniania szyb. Doskonała regulacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu super. Kanapa z tyłu ma ograniczone możliwosci i nie jest najlepiej wyprofilowana. Bagażnik jest raczej płytki i pomimo systemu załadunku i rękawa na dłuższe przedmioty idealnie nie jest.
5,0
Wyciszenie
Pełna cisza. Silnik 6 cylindrowy nawet na zewnątrz jest supercichy. Tylko szum opon i powietrza- minimalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż ten samochód nowy z tym wyposażeniem w salonie w Polsce kosztował prawie 200 000 złotych. Jeżeli ktoś liczy na tanią eksploatację , to się mocno zawiedzie. Koszty są znczne przy stosowaniu nawet dobrej jakosci zamienników. Np. komplet opon to 2500-3000 złotych, przegląd około 1000 zł. Jak coś się zepsuje to koszt części jest około 2 razy wiekszy niż do Passata B5--B6. Ubezpieczenie też jest drogie. Tylko spalanie paliwa w granicach 6,5-7 l/ ON jest piękne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w dobrym stanie i z przebiegiem poniżej 150 kkm z 2002 r. kosztuje około 11000-12000 Euro plus opłaty. Gdy Euro było jeszcze tanie to można było sobie na ten samochód pozwolić. Gdy patrzę na ceny 40000 złotych po opłatach aktualnie, to wiadomo, ze musi być to trup z przebiegiem 400 kkm. Terza taki samochód to realna cena z akcyzą to 55000 złotych. Nabywcy sami muszą sobie odpowiedzieć ,czy chcą włożyć w naprawy kilkanaście tysiecy złotych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nic się nie zepsuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elementy które zużywaja się eksploatacyjnie. Tarcze, łożysko, świece żarowe...

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan