Użytkuje auto 2 lata więc postanowiłem się z grubsza podzielić opinią na temat BMW. Pomimo tego że bardzo lubię markę to moja wypowiedź tutaj będzie pisana zgodnie z prawdą a nie pod wpływem emocji fana. Zaczniemy od plusów niesamowity układ jezdny po prostu poezja czy wychodzisz w zakręt 40 czy 120 to mało ważne auto jest przyklejone, silnik 2.0d 150km taki chciałem gdyż robię trasy i chciałem trochę zaoszczędzić na paliwie więc dlatego ta pojemność. Sam motor sprawdza się fajne jest elastyczny moc w miarę oczywiście bez szaleństw miejmy na uwadze że to 2 litry nie 6.3 amg :-D spalanie na trasie poniżej 6l bardzo realne miasto pod 7-8. Środek i jakość wykończenia na prawdę na poziomie plastiki miękkie i trwałe jak na swój wiek posiadam pełen m pakiet wewnątrz więc wygląda super jak na auto z tego rocznika. Bryła auta dalej prezentuje się świetnie pomimo upływu lat i przykuwa wzrok przechodniów. Zawieszenie w życie niestety nie jest już tak kolorowe jak reszta bardzo szybko się zużywa dzięki naszym drogom, przy tym do tanich nie należy. Największa wada auta to korozja ! Nie wiem jakim cudem auto klasy premium nie jest ocynkowane po prostu nie mam pojęcia dlatego też progi, tylna klapa, błotniki, nadkola i podłoga lubi być zjedzona. Ogólnie polecam to auto zamiast Audi z tych lat bądź Mietków grunt to egzemplarz z pewnych rąk i najlepiej po wymianie turbiny bądź sprzęgła gdyż to najdroższe rzeczy w dieslu.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 150km trwały fajny motor z czasem chcę się 3.0 ale jeżeli nie jesteście zwolennikiem wyprzedzenia wszystkiego co się rusza i nie bawi was ruszanie ze świateł na pełnej to jest bardzo dobrze dobrany silnik. Tak ode mnie dodam że nie żałujcie na paliwo wtryski są czułe i stacje typu u Mirka na podwórku, husar, perła radziłbym omijać. Turbina lubi być przedmuchana na trasie jazda po mieście każdym dieslem zdrowa nie jest więc trzeba dbać o to i wymieniać olej i filtry co 10-12 tyś
4,0
Skrzynia biegów
Powiem szczerze bez szaleństw 6 biegów i za to plus bo fajne spalanie na trasie można zrobić natomiast biegi wchodzą topornie czasem. Gdybym miał porównać np do Audi to tam wchodzą pewniej i lepiej. Ważna sprawa na sam koniec skrzynia biegów wymaga wymian oleju tak jak silnik. Według książki serwisowej nie trzeba ale gdy przyszło do wymiany okazało się że jest sucho piszę o tym ponieważ jest to ważne co 50-60 tys warto o to zadbać ja lałem Valvoline
5,0
Układ jezdny
6 z plusem to jest właśnie BMW
1,0
Karoseria
Tragedia na prawdę auto premium a dokowanie wszystko się sypie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra jak na sedana, moim zdaniem trochę jest slaba widoczność do tyłu podczas manewru cofania.
4,0
Ergonomia
To jest auto dla kierowcy a nie na odwrót. Cała konsola skierowana jest więc dla niego piękno i funkcjonalność tkwi w prostocie i za to właśnie uwielbiam to wnętrze wszystko czytelne i na swoim miejscu jedynie brak uchwytów na kubki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 196cm za mną miejsca jest mało, ale próbowałem już za sobą siadać na spokojnie wchodzę niestety zapasu nad głową brak
5,0
Wyciszenie
5 czy jedzie 40 czy 150 jest przyzwoicie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części niestety nadal drogie pomimo tego że auto jest już pełnoletnie
4,0
Stosunek jakość/cena
Daje 4 jest warte pieniędzy bo w przedziale cenowym do 20 tyś jest faworytem pod każdym względem jedynie na minus to rdza i ciut za drogie części
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jakiś bardzo poważnych ale chcę wspomnieć tutaj o takiej rzeczy dla osób które nie wiedzą o tym bo nie miały BMW. Tak więc jeżeli pójdzie nam sworzeń wahacza to on jest niewymienialny więc musimy wymienić cały wahacz czyli 2 bo tak się wymienia. Kolejna rzecz to łożysko chcemy wymienić tanie łożysko żaden problem ale tu jest kolejne Ale, musimy wymienić je razem z piasta bo tak to jest zaprojektowane więc koszty z miejsca są większe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 150KM 110kW
[l/100km]