Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

pawelrock@gmail.com, 13 lat temu
Silnik 2.0 320d 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny i mocny to wiedziałem, nie wiedziałem, że przy dieslu będzie miał takie osiągi i do tego niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : mechanizm podnoszenia szyb
Zawieszenie : końcówki i gumy zawieszenia
Inne : parujące boczne szyby
5,0
Całokształt
auto dla prawdziwego mężczyzny :) mocne, nie psujące się, nie tak drogie w utrzymaniu, prezentuje się nieźle. Model e46 moim zdaniem jest najładniejszy ze wszystkich trójek. Mimo, że jest \"mniejsze\" bmw to i tak jest sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów a i w bagażniku co nieco się zmieści. Największą zaletą tego auta jest bez wątpienia jego silnik i skrzynia. Nic się nie psuje, nie zacina a do tego silnik jest mocny i ekonomiczny, co wydawało mi się nie do pogodzenia. 2 litry, 150 KM i spalanie poniżej 7l/100km to naprawdę sukces inżynierów BMW. Auto jest dynamiczne i jedynie poniżej 2tys obrotów trochę muli. Dodatkowo nie jest tak drogie w utrzymaniu jak głoszą legendy. Usterkowością dorównuje legendzie niezawodności toyocie z dawnych lat. Wiem bo jeździłem oboma autami. Ogólnie uważam, że bije na głowę pozostałe europejskie (pozaniemieckie) auta. Serwis i części zamienne już nie są takie drogie jak kiedyś. BMW to dość popularne auto i jest sporo zamienników i warsztatów, które się w BMW specjalizują. Niekoniecznie trzeba jeździć do serwisu. Jak napisałem na początku, auto dla prawdziwego mężczyzny :)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje równo i jest w miarę elastyczny, chociaż, jak to diesel potrzebuje nieco obrotów żeby oddać te 150 koni. Dlatego np przy ruszaniu ze świateł jak za szybko przełącza się biego to trochę muli tak do 2 - 2,5 tys obrotów. Ale ofólnie bardzo żywiołowy i potrafi wcisnąć już w fotel.
5,0
Skrzynia biegów
wszystko chodzi idealnie i gładziutko. Skrzynia na najwyższym poziomie, żadnych zacięć problemów z biegami, nie ma mowy o żadnym wyskakiwaniu biegów czy usterkach.
5,0
Układ jezdny
Tył napęd i wszystko jasne, pięknie chodzi. Jak nie ma się ochoty szaleć to pomaga kontrola trakcji, która robi za kierowcę naprawdę wiele. Za to zimą, jak się ją wyłączy można nieźle poszaleć. Na co dzień auto doskonale trzyma się drogi i zakrętów. Nie odczuwa się wielkiej zmiany i trudności w opanowaniu napędu.
Komfort
5,0
Widoczność
doskonała widoczność dzięki doskonałemu projektowi auta. Nie ma problemów z parkowaniem czy jazdą w tłoku.
5,0
Ergonomia
jak to w BMW, wszystko przemyślane, przetestowane i idealnie rozplanowane. Wszystkie przełączniki pod ręką i cała obsługa auta jest intuicyjna. Mimo wielu funkcji nie jest upstrzone światełkami i pierdolnikami i auto wygląda męsko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu jest różnie. Latem auto można zamienić w lodówkę i wszystko działa bez zarzutu (w moim modelu jest klimatyzacja automatyczna). Za to zimą auto dość długo się nagrzewa i trochę można zmarznąć przez 2-3 pierwsze kilometry, zwłaszcza jak kręci się wysokich obrotów, na przykład w korku. Dodatkowo i to jest największy mankament, w aucie bardzo parują boczne szyby a nawiew nie daje rady szybko ich owiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mimo, że to dopiero 3-jka czyli jedno z mniejszych bmw, to auto jest spore. Dzięki dobremu rozplanowaniu miejsca mój tata, sporych rozmiarów spokojnie siada za mną i czuje się swobodnie.
4,0
Wyciszenie
jest ok, nieco po usterkach mechanizmów szyb auto trochę straciło na wyciszeniu. Ogólnie silnik słychać tak jak powinno, nie za głośno, nie za cicho. Włączasz muzykę na małe natężenie i juz zapominasz, że chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto pali bardzo mało. Dzięki temu, że to diesel to mimo 2 litrów pali max 8,5l w mieście w korkach. W trasie bajka, schodzi poniżej 6l. A do tego moc. Przeglądy robi wiele warsztatów więc nie ma problemów. W sopocie jest były oficjalny przedstawiciel BMW więc mamy szczęście, ceny już niższe a jakość wysoka.
4,0
Stosunek jakość/cena
nieco droższe od pozostałych pozaniemieckich aut ale jakość o wiele wyższa od reszty. To auto to dwie klasy wyżej od francuzów itp i o klasę wyżej od toyoty. od materiałów wykończenia po silnik i skrzynię biegów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
prawie nic się nie psuje. Jedna typowa usterka to psucie się mechanizmu podnoszenia szyb (automatycznego). Linki wypaczają się i plastikowa część silniczka gubi ich prowadzenie. Zaczyna się od chrzęstu przy podnoszeniu szyby, jakby o szybę tarły kamienie. Dodatkowo, padają końcówki i gumy zawieszenia, ale to norma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co brak :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan