Inne
: Hamulce jak żyleta - super.
Układ jezdny - prowadzi się znakomicie.
Przyspiesznie - 6+
5,0
Całokształt
BMW to auto z klasą i jeżeli raz się poprowadzi ten samochód to można się w nim zakochać. Eksploatacja może nie jest tania, ale przy BMW trzeba się z tym liczyć. Design E46 jest świetny, pomimo lat auto zwraca na siebie uwagę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się bardzo dobrze, 2L motor o mocy 150PS rozpędza się w około 8,8s. do 100km/h, bardzo dobre przyspieszenie na wyższych bigach przy wyższych prędkościach, nie ma problemu z wyprzedzanie :-)
4,0
Skrzynia biegów
U mnie skrzynia pracuje bardzo dobrze, zawsze trafia w odpowiednie miejsce.
5,0
Układ jezdny
BMW prowadzi się bajecznie, trzyma się nawierzchni idealnie (ogumienie 205x55xR15). Jeżeli komuś zależy na komforcie tak jak mi to nie zalecam opon niskoprofilowych. Dodatkowo kontrola trakcji dział wyśmienicie. Dla osób lubiących trochę poszaleć informacja: kontrolę trakcji można wyłączyć :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, a dodatkowo czujniki parkowania bardzo pomagają.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, niczego nie musimy szukać. Sterowanie radiem, telefonem i tempomatem na kierownicy (super sprawa) :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie super, dodatkowy program w klimatroniku do szybkiego odparowanie wszystkich szyb działa idealnie. Nawet w wilgotne dni szyby są przezroczyste i widoczność jest super. Ogrzać lub schłodzić samochód to nie problem. Podgrzewane lusterka sprawdzają się idealnie w zimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód i tył bardzo wygodny. Dla czterech osób bardzo komfortowa podróż. Pięć osób również bez problemu z tym że osoba która będzie siedzieć w środku na tylnej kanapie ma mało miejsca na nogi, ale to nie problem kierowcy :-)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, nawet przy większych prędkościach nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Każdy oceni swoją miarą, dla mnie stosunek jakości do ceny na 4+
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nic się nie wydarzyło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj za to trochę gorzej. Niestety przy 160 000km musiałem wymienić turbinę, dla zainteresowanych koszt wymiany w serwisie 6000zł, ale dla pocieszenia to standard w serwisie otrzymałem informacje że turbina wytrzymuje około 150 000km.
Pozostałe elementy to STANDARD EKSPLOATACJI, czyli hamulce przód i tył to koszt 1200zł (tarcze + klocki + wymiana, nie w serwisie), akumulator 450zł (również nie w serwisie) i czeka mnie jeszcze wymiana wsporników wahaczy 850zł oraz wymiana świec (jeszcze nie znam ceny).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 150KM 110kW
[l/100km]