Auto naprawdę fajne, dające frajdę z jazdy ale pod jednym warunkiem. Musi być w dobrym stanie. Najgorszym wrogiem bmw są zazwyczaj ich właściciele a najczęściej "sebixy". e 46 nie lubi zaniedbań. Jeżeli nie będzie odpowiednio serwisowane oraz będzie dostawało dużo w "palnik" to będzie się niestety sypać. Od zawieszenia przez elektronikę po osprzęt silnika. Auto które było dobrze użytkowane i serwisowane na czas odwdzięczy się. Zadbane e46 nawet w wersji 136km diesel potrafi dobrze popylać, mało palić i dać sportowe doznania. Zimą na śniegu można też się fajnie pobawić lecz trzeba z głową bo ktoś niedoświadczony może szybko zaliczyć rów lub drzewo. Niestety jest podatne na korozję. Jak każdy wie bmw nie jest to auto dla wszystkich. Te auto się albo uwielbia albo nie lubi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jeżeli jest dobrze traktowany nie sprawia problemów. Jeżeli osprzęt gra auto naprawdę dobrze przyspiesza, lubi wyższe obroty (poniżej 2 tys obr ma dużą turbodziurę i do tego trzeba się przyzwyczaić). Niestety większość aut w naszym kraju jest skrajnie zaniedbanych i mocno "niedomagających mocą" co wpływa na opinie tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Jeżeli nie jest zajeżdzona to jest ok. Jest dobrze zestopniowana oraz ma dobrze dobrane przełożenia. Jednak przy wielkich przebiegach pojawia się luz na lewarku.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie przednie jest delikatne. Nie toleruje dziurawych dróg i jest drogie w serwisie, bo trzeba wymieniać cały wahacz (aluminiowy ceny od 200 zł szt plus robota). Ale jeśli wszystko jest jak ma być bez luzów to auto prowadzi się bardzo precyzyjnie i przyjemnie. Lubi zakręty i prędkości autostradowe jak na bmw przystało.
4,0
Karoseria
Gdyby nie korozja to byłoby naprawdę ok. Jednak i z korozją jest loteria. Można znaleźć auto z 1998 roku praktycznie bez rdzy ze zdrową podłogą, a można znaleźć powiedzmy 2003 rok cały w rdzy i z dziurami w progach i nadkolach. Ogólnie, przed zakupem warto sprawdzić dokładnie karoserię pod kątem korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznoć jak i komfort jazdy bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Tu jak na bmw przystało wszystko jest na swoim miejscu i nic nie denerwuje w obsłudze auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre. Klimatronik mógłby być bardziej czuły na ustawiania temperatury. Czasem ustawisz 18 i jest ciepło w środku, a czasem 22 a jest chłodno. Trzeba się przyzwyczaić też do pokrętła między kratkami nawiewów centralnych - tam też się zmienia ciepło zimno. Jak dla mnie troche bez sensu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Z tyłu dla 2 średniej wielkości osób bedzie dobrze, jednak dla 3 już za ciasno. Passat ma dużo więcej miejsca :D
5,0
Wyciszenie
Cicho jak przystało na auto klasy średniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niektóe części są dość drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Da się kupić dobre auto w dobrej cenie. Ale trzeba uważać na trupy. Także nie warto szukać aut za podwójną cenę. Na ogół nie są tyle warte a cena to tylko fantazja właściciela który myśli że ma cudo świata
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 20 latach potrafią się psuć pewne drobiazgi, ale da się z tym żyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy normalnym użytkowaniu auto nie powinno psuć się ponad normę. Ważne aby części eksploatacyjne wymieniać na czas.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 136KM 100kW
[l/100km]