Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Radek, 14 lat temu
Silnik 2.0 320d 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Uwazam, ze to jedne z najladniejszych aut z tamtych lat. Trzeba wziac pod uwage, ze pierwsze E46 zeszly z tasmy w 1998 roku. Zanaczylem, ze kupilbym to auto jeszcze raz - trzoszke sklamalem. Kupilbym to auto jeszcze raz - owszem - E46, ale z silnikiem 2.0 Cd 150 km po lifcie:) Troszke zaluje ze przy zakupie nie rozejrzalem sie za takim. Takze, jesli ktos chce kupic takie auto to niech dolozy pare zlotych i wezmie po lifcie z mocniejszym silnikiem (z systemem common rail)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : palace sie zarowki, podnosniki szyb (w autach przed liftem)
4,0
Całokształt
Musze powiedziec, ze jest to dobre auto. Ma niedociagniecia, ktorych auto z Monachium nie powinno miec. W koncu to marka premium. Mimo to \"Freude am Fahren\" to nie jest puste haslo. Tym autem dobrze sie jezdzi. Kilka osob ktore sie nim przejechalo bez pytania wysiadajac potwierdzili ta opinie. Wg mnie BMW to najlepsza niemiecka marka. Byc moze moje zdanie sie zmieni jak przybedzie lat:), ale watpie. Generalnie jestem zwolennikiem japonskich aut (glownie Mazda i Honda, Lexus tez - niestety poza zasiegiem cenowym:))
Wrażenia
4,0
Silnik
Dalem 4, poniewaz od tej technologi silnika nie mozna wiecej wymagac jesli chodzi o kulture pracy. Elastycznosc genialna nie jest. Czasami jak wciskam to mam wrazenie jakby na chwile do auta podpinal przyczepke z ladunkiem 0,5 tony, tak ociezale wchodzi na obroty. Czytalem, ze jest to dosyc czesta dolegliwosc tego silnika. Pomijajac powyzsza kwestie nie mozna narzekac: 10 s do setki; po 120 km/h naprawde niezle ciagnie - wyprzedzanie daje przyjemnosc i nie trwa zbyt dlugo; ladny pomruk we wnetrzu auta przy wkrecaniu na obroty.
4,0
Skrzynia biegów
Bylaby 5 gdyby nie to, ze czasami jedynka haczy oraz precyzja przy redukcji nie jest najlepsza. Ale to drobiazgi, ktore wystepuja bardzo rzadko.
5,0
Układ jezdny
To jest jedna z wizytowek BMW - jedzie jak przyklejone
Komfort
5,0
Widoczność
Praktycznie w kazdym kierunku jest dobra widocznosc
5,0
Ergonomia
To kolejna zaleta BMW - wszystko pod reka. Uwazam, ze bmki maja najlepsza ergonomie z niemieckich aut i jedna z najlepszych na swiecie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod tym wzgledem auto spisuje sie doskonale. W zime szybko nagrzewa, w lato klima chlodzi - czego chciec wiecej. Jednym slowem climatronic radzi sobie swietnie. Plus za opcje automatycznego zamykania obiegu jesli w powietrzu zostana wykryte jakies nieczystosci (nie wiem dokladnie jakie, ale czytalem w instrukcji, ze jest taka funkcja).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przez tylny naped jest mniej miejsca z tylu, ale za to z tylu fotele sa wg mnie bardzo wygodne. Z przodu tez nie moge narzekac, nie odczuwam zmeczenie po kilkuset kilometrach. Tysiecy kilometrow jescze nie pokonywalem:)
4,0
Wyciszenie
Byloby mocne 5, gdyby nie skrzypiace usczelki szyb w przednich drzwiach. Co z tego, ze jest cicho jak slysze w srodku przeklete uszczelki. Uzywalem juz smaru silikonowego, ale to rozwiazanie na krotka mete.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przede wszystkim: auto prawie 1,5 tony, silnik 2000 cm3 - 136 km. Jak na ta mase i moc dla mnie super. Po miescie jezdze normalnie, nie zamulam ale i nie katuje. W trasie wyprzedzam dosyc czesto i zwykle utrzymuje predkosc na poziomie 120-130 km/h. Dodam, ze staram sie hamowac silnikiem - co ma wplyw na obnizenie spalania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to tanie auto. BMW uznawane jest za marke premium, wiec powinno byc bardziej dopracowane (skrzypiace uszczelki, podnosniki szyb itp.) Uwazam, ze troche za marke sie doplaca
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupilem jak auto mialo 202000 - od tamtej pory wymiana podnosnika szyby od strony pasazera (podobno typowa usterka przed liftem); dosyc czesto pala sie zarowki - boje sie kupowac drozsze, bo nie wiem czy to wina tanszych zarowek czy wina ukladu elektrycznego; zamglone reflektory przednie (podobno tez typowa usterka) - musze to spolerowac
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
od czasu kupna (202000) jak narazie nic - i oby tak dalej:)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan