Zadbany silnik ze sprawną turbiną i przeczyszczonym elektrozaworem sterującym turbinę nie ma zadyszki, \"turbodziury\", ani nie kopci nawet jak ma ponad 250.000 km przebiegu.Do ruszania z piskiem spod świateł raczej się nie nadaje, ale genialnie spisuje się w trasie podczas dynamicznej jazdy i wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Czasem cięzko wchodziła 1-ka.Pozatym doskonale leżąca w reku gałka zmiany biegów, precyzyjna praca,dość dobrze dobrane przełozenia.W połączeniu z tym silnikiem super spisywała się w trasie podczas synamicznej jazdy i wyprzedzania.Nic nie zgrzytało, nic się nie zacinało.
4,0
Układ jezdny
Miałem nieco obniżone,twarde zawieszenie więc z jednej strony super trzymała się na zakretach (opony 225/55/16 cali), z drugiej strony przez progi zwalniające trzeba było przejeżdzać wolniutko.Kompletne zawieszenie z tylu wymieniłem za 1300 zł (lipiec 2009).
Komfort
5,0
Widoczność
Super lusterka, niezbyt szerokie słupki.Jak to w sedanie na początku trzeba wyczuć gdzie kończy się tył.Widoczność poprawia regulacja fotelu w pionie.
5,0
Ergonomia
To ogromna zaleta tego auta.Pomimo tego,że projektowano je w latach 90-tych jest na doskonałym poziomie.To auto jest przeznaczone dla kierowcy widać to w sposobie umieszczenia kokpitu, przycisków, sterowaniu radiem i klimatyzacją.Ogromną zaletą jest łatwość wymiany żarówek, dolewania płynu do spryskiwaczy, czy sprawdzania poziomu oleju i płynów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super działająca automatyczna klimatyzacja w trybie AUTO i doskonały system odszraniania szyby przedniej.Nagrzewała się dość szybko-ta wersja ma dodatkową elektryczna nagrzewnicę płynu chłodzącego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, choć wsiadanie wymaga nieco gimnastyki - to niski samochód.Z tyłu już nieco gorzej, zwłaszcza na środku.
5,0
Wyciszenie
To ogromna zaleta tego auta.Nie słychać silnika ani szumów powietrza.Nawet przy predkościach blisko 200 km/h można rozmawiać i nie trzeba do siebie krzyczeć.Najgłośniejszy były zimowe opony Goodyear UltraGrip 7.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na mój styl jazdy SUPER.Żona za kierownicą dokonywała cudów ze spalaniem.
Ekonomiczność poprawia na pewno zakup pewnego, serwisowanego samochodu nawet z dużym przebiegiem, a nie \"okazji od dziadka\".Tutaj brawa dla ASO BMW, gdyż są w stanie sprawdzić historię pojazdu i informują o tym właściciela.
Ceny części wcale nie są wygórowane, dostępnych jest dużo używek i zamienników.Dodatkowo samochód i silnik znany wśród mechaników-naprawią taniej i nie gorzej niż ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super auto.Sprzedałem je tylko dlatego, że nie stać mnie na 2 samochody, a niestety do bagażnika nie zmieszcze dwóch dziecięcych wózków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Delikatnie przycinał sie mechanizm podnoszenie szyby w drzwiach kierowcy,wyrobiła się poduszka mocująca tylnia belkę-słychać delikatne stuknięcie przy puszczeniu gazu.Przy okazji wymieniłem amortyzatory i wahacze z tyłu-bardziej \"przy okazji\" niż z realnej potrzeby.Padł też siłownik blokujący klapke wlewu paliwa.Ot typowe usterki tego modelu...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.Być może dlatego, że kupiłem samochód serwisowany, z turbina wymienioną przy przebiegi ok.200.000 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 136KM 100kW
[l/100km]