Silnik
: Elastyczność, moc (bez turbiny), wrażenia dźwiękowe, niezawodność. To jest majstersztyk!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: niestety rdzewieje
5,0
Całokształt
Nie każdy poszukuje takiego samochodu. Nie jest to komfortowa limuzyna do dalekich podróży z 10-cioma walizkami i całą rodziną. Tu jest głośno, sztywno, masz czuć przyspieszenie i emocje przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kto zna BMW ten wie. Dźwięk rzędowej 6-ki nie do podrobienia. W wersji 330xi jest dodatkowo fabrycznie tak skonfigurowany z wydechem, że aż ciarki przechodzą, gdy przyspieszasz.
4,0
Skrzynia biegów
Taka jaka ma być - twardo i pewnie. Przebieg już spory, a ona ciągle działa bez zarzutu. Może troszkę haczy, gdy jest zimna, ale nie czepiajmy się.
5,0
Układ jezdny
Napęd na 4 koła - i wszystko jasne. W zakrętach mozna sobie pozwolić na wiele, trzyma się drogi jak przyklejony. Sztywny, opona na niskim profilu, przy tym nieco hałaśliwy, ale coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać to co trzeba, w cofaniu pomagają czujniki PDC.
5,0
Ergonomia
Jak na prawie 12-letnie auto - doskonale. Wszystko pod ręką. Auto ma dawać radość z jazdy głównie kierowcy i tak jest. Fotele kubełkowe - jesteś nimi wręcz otulony i nie chce ci się wysiadać!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest źle, chociaż np. VW Passat ma dużo bardziej wydajny piec i klimę. Świetna sprawa to pełny nawiew na przednią szybę, co szybko pozwala ją rozmrozić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kto szuka auta do wożenia ziemniaków i pomidorów z działki, niech sobie szuka kombi lub vana.
3,0
Wyciszenie
Ale właśnie o to chodzi! W tej wersji auto nie może być super ciche. Ma być słychać silnik, wydech i szum opon. Jeśli już nie chcesz słuchać \"mechaniki\" - włączasz radio lub CD - piękne brzmienie z seryjnym nagłośnieniem Harman Kardon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem zużycia paliwa jest super uwzględniając moc ponad 200KM. Kupiłem auto już z sekwencyjnym LPG, więc kwotowo na 100km wychodzi jak średniej wielkości diesel. Nie martwisz się o wymianę rozrządu (łańcuch - przebiegi 600-800 tys.) i wydech - nierdzewny. Ceny części i napraw - tu nie jest już tak różowo. Jednak kupując to auto musisz wiedzieć czego oczekujesz. Radość z jazdy musi swoje kosztować. Np. żeby skutecznie hamował, musisz wydać na kpl. tarcz i klocków około 2000 zł, ale masz pewność i bezpieczeństwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za to co oferuje to auto uważam, że kosztuje niewiele. Mało jest dzisiaj na rynku aut używanych samochodów z takimi parametrami jezdnymi w kwocie 20-25 tys. Eksploatacja nie jest najtańsza, ale warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem egzemplarz dosyć tanio, ale trzeba go było nieco doinwestować - hamulce, półoś, zawieszenie. W sumie to samo naprawia się w każdym samochodzie z dużym przebiegiem. W codziennej eksploatacji nie dokucza, po prostu lać i jechać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dbasz, tak masz. Nie ma dziś aut bezawaryjnych, bo od lat projektują je księgowi a nie inżynierowie. Bezawaryjne auto dzisiaj nikomu się nie opłaca. Poważnych usterek nie miałem i oby tak dalej. Jedno co trochę irytuje, to pojawiająca się korozja nadwozia przy nadkolach i na dolnych krawędziach drzwi - tu niemiłe zaskoczenie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 330iX 231KM 170kW
[l/100km]