Silnik
: Jak dla mnie jeżdżący ideał odpowiadający w 100% moim oczekiwaniom.
5,0
Całokształt
BMW - Bardzo Mocne Wrażenia!
Samochód rewelacyjny, świetne prowadzenie, klasa sama w sobie, marka premium. Sportowa limuzyna, ponadprzeciętny desing. Pomimo, że auto ma 12 lat wciąż zachwyca wyglądem. Silnik - poezja. Chcesz wyprzedzić - dodajesz lekko pedał gazu i na wskaźniku 140 ... 180 i musisz się opanować:) Długo szukałem solidnego egzemplarza z pełnym wyposażeniem i napędem X (4x4). Jak kupowałem były tylko dwa takie z takim wyposażeniu i napędzie. Auto o dziwo ekonomiczne - sekwencyjna instalacja sprawuje się znakomicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brawo dla inżynierów BMW! Moc wystarczy nawet dla wybrednych - niby to "tylko" 231KM, ale prawdziwych, nie po żadnym pseudo chip tuningu lub wiejskim tuningu. Tą moc odczuwa się podczas każdej sekundy prowadzenia. I ten magiczny tłumik z przepustnicą w końcowym odcinku - silnik słyszalny jakby pod maską była "V-ka":)
4,0
Skrzynia biegów
Twardo wchodzi jedynka i wsteczny. Nie wiem czy efekt jest to zużycia czy "ten typ tak ma".
5,0
Układ jezdny
Auto jak przyklejone do jezdni - inni hamują przed zakrętem, ja tylko trzymam mocnie kierownicę. Wielowachaczowe zawieszenie i napęd 4x4 stawia BMW wysoko w hierarchii samochodów osobowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla kierowcy, który przesiadł się z auta klasy compact będzie dobrze. Gorzej z kierowcami, którzy zakupili BMW a dotychczas jeździli samochodem miejskim.
Cofanie ok - w końcu jest PARCTRONIC:)
5,0
Ergonomia
Po niemiecku - solidnie, poukładane i "pod ręką". Bez zbędnych fajerwerków i udziwnień.
Niech inni producenci się uczą!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu - w lecie chłodzi. Zimy jeszcze nie przetestowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kubełkowe fotele zapewniają wiele możliwości ustawień. Przestrzeni jest wystarczajaco.
4,0
Wyciszenie
Byłoby grzechem nie korzystać z miłego odgłosu silnika. Wyciszenie ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części - jak do samochodów klasy compact. Zużycie paliwa jak na tak duży motor (w końcu to trzy litry) jest bardzo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 25 tys pln nie znajdziecie takiego samochodu oferującego tak wiele. W salonie ten model z tym silnikiem i wyposażeniem kosztował ponad 200 tys pln. Opłaca się:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie odpukać nic:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!
Trzeba pilnować poziomu oleju i nie lać żadnego badziewia.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 330iX 231KM 170kW
[l/100km]