Silnik
: Świetny jest a zwłaszcza w tym dość lekkim nadwoziu serii 3.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Przednie wahacze oraz tylne poduszki amortyzatorów gdy będziemy oszczędzać na częściach potrafią się wysypać.
5,0
Całokształt
Samochód bardzo przyjemny, pewnie się prowadzi przy każdej prędkości, którą osiąga (a osiąga niemałe prędkości). Ma zapas mocy na każdych obrotach. Wnętrze jest fajnie wykonane i z przyjemnych w dotyku materiałów, czasami zdarza się zatrzeszczeć podłokietnikowi ale to tyle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wrażliwa odma, disa, vanosy oraz układ chłodzenia. Wystarczy jednak być tego świadomym i zadbać o to a silnik odwdzięczy się fajnymi osiągami oraz przyzwoitym spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z lepszych z jakimi miałem do czynienia, precyzyjna, przyjemna w odczuciach. Godna polecenia.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie, fajnie wybiera nierówności, wiadomo, że nie jest to ponton jak stary mercedes ani też jakaś żyletka jak w sportowym aucie, aczkolwiek jest przyjemnie zestrojone i pozwala cieszyć się możliwościami tego auta. Wato pochwalić hamulce które są dość duże bo 325mm z przodu i 320mm z tyłu, wszystkie wentylowane. Przy różnych wybrykach tym autem i kilku mocniejszych hamowaniach z wysokich prędkości (200+) hamulce ani nie mrugnęły.
4,0
Karoseria
Wrażliwa na rdzę, zwłaszcza nadkola, jednakże mój egzemplarz jej nie posiada, także wystarczy poszukać auta innego niż najtańsze aktualnie na portalach aukcyjnych, dołożyć trochę kasy i cieszyć się zdrową blachą.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie, z tyłu trzeba to sobie po prostu wyczuć ale w każdym innym kierunku jest jak należy. Na pewno pomocne są czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Schowek u pasażera mógłby być większy, dobrą opcją jest schowek w podłokietniku chodź i on mógłby być większy. W tunelu środkowym jak i na desce rozdzielczej w zależności od wersji wyposażenia mogą być półki i otwory prostokątne w których można sobie położyć wygodnie telefon. W przypadku radia 2din oraz cupholderów nie uświadczymy tam żadnej przestrzeni do położenia czegokolwiek. Mały schowek przy lewym kolanie kierowcy może być przydatny ma jakieś mniejsze rzeczy typu portfel lub rękawiczki. Kieszenie w drzwiach raczej na mniejsze rzeczy. Bagażnik jest bardzo fajny, dość duży otwór załadunkowy i wysoki "sufit". Po złożeniu kanapy mamy fajną przestrzeń. Warto w tym miejscu docenić klamki do składania tylnej kanapy z pozycji bagażnika co jest wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze radzi sobie z wychładzaniem kabiny, ogrzewanie działa szybko i sprawnie. Warto docenić pokrętło które jest na środkowym nawiewie i wprowadza swego rodzaju drugą strefę gdzie na szybę możemy puścić suche powietrze z klimatyzacji aby nie parowała, a z nawiewów w desce ciepłe do ogrzania kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194cm wzrostu i spokojnie siadam sam za sobą. Miejsca nad głową z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu mniej ale nie dotykam podsufitki.
5,0
Wyciszenie
Na bardzo fajnym poziomie, spokojnie można prowadzić rozmowy bez podnoszenia głosu przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo jak to BMW, nie jest tanio, ale też bez tragedii. Osobiście myślałem, że będzie o wiele gorzej.
Spalanie jest przyjemne, w cyklu mieszanym z dynamicznym stylem jazdy zwykle obracam się ze spalaniem gazu w okolicach 12.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auta tanie choć za 330i w fajnym stanie trzeba trochę wyłożyć, osobiście auto przerosło moje oczekiwania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej bez upierdliwych ale wiadomo w 20 letnim aucie zawsze coś się znajdzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli ma się za sobą wymianę przednich wahaczy, odmy disy oraz sprawny vanos to powinien być spokój.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 330i 231KM 170kW
[l/100km]