Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

W111, 5 lat temu
Silnik 3.0 330i 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód solidny i niezawodny, zawieszenie umiarkowanie komfortowe, dające pewność podczas prowadzenia. Największą zaletą jest silnik, który naprawdę potrafi rozpędzić to auto do katalogowych 250 km/h z kompletem osób na pokładzie. Piękny dźwięk silnika, a w zasadzie układu wydechowego. Aż chce się jechać. Zużycie paliwa jak na tę masę i osiągi jest bardzo dobre, średnio 11 benzyny lub 14 gazu. Jedyną wadą silników M54 jest pobór oleju. Nie należy się tym przejmować, podobno to wina konstrukcji systemu uszczelnień wewnętrznych silnika. Auto nie dymi, ma nominalne ciśnienie, nie ma wycieków. Po prostu od czasu do czasu dolewki. Silnik odwdzięcza się za to niezawodnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Aksamitna praca już od biegu jałowego, elastyczność pozwalająca jeździć już od niecałych 1000obr/min po mieście. Silnik dość szybko się nagrzewa (mam porównanie do silników M52 w e36 gdzie nie było tak dobrze). Silnik pancerny i niezawodny. Naprawdę żadnych usterek, rozrząd po 270tkm jak nowy. Moc 231KM odpowiednia, żeby pogonić mocne auta po autostradzie. Przyspieszenie spod świateł może nie robi szoku. Po prostu tego się nie czuje mimo katalogowego 6,5s do 100km/h. Lekka i rycząca Honda Civic 1.3 przyspiesza bardziej spektakularnie :) Ale to, co robi ten samochód w przedziale od 130-230km/h wprawia w zdumienie. Niezależnie z jakiego biegu. Prędkość katalogową 250 km/h osiągnąłem kilkukrotnie bez większych problemów na autostradzie w DE, z kompletem pasażerów. Do 240km/h auto rozpędza się sprawnie, kolejne 10km/h trzeba chwilę poczekać. Rzadko które auto dotrzyma kroku, większość nawet mocnych diesli odpada w okolicach 230km/h z tego co widziałem. A mierzyło się wielu. Po prostu na trasie to auto zapieprza bez zadyszki. Jak pisałem, auto mimo parametrów fabrycznych ciśnienia, sprawnych układów odpowietrzenia itd. pobiera olej. Nie należy się tym przejmować (jak ja sam na początku), ponieważ nie ma żadnych innych efektów ubocznych. Auto pracuje wspaniale, po świecach nie widać żadnych nalotów, silnik ma moc i nie dymi. Po prostu te typy tak mają - mam jeszcze 2.5 w innym modelu (Z4) , znajomy ma e46 2.2. I jest dokładnie to samo. Ja ten silnik bardzo polecam i tyle. Odwdzięczy się niezawodnością - silniki te są nie do zajechania. Auto bardzo dobrze znosi instalację LPG, mam BRC sequent i oprócz wymiany filtrów, przez 60tkm żadnej awarii.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5-biegowa, przełożenia dające prędkości 60-105-155-215-250. Biegi pracują prawidłowo, bez haczenia.
4,0
Układ jezdny
Mimo seryjnego zawieszenia (nie M-pakiet) i wysokiej masy (1.5t) auto nie jest jakoś bardzo komfortowe i za to daję jedną gwiazdkę mniej. E34 które miało też 1,5 tony płynęło jak aksamit. Natomiast sztywniejsze zawieszenie pomaga wtedy, gdy wykorzysta się potencjał samochodu. Auto bardzo przewidywalne. W zimie trakcja jest bardzo dobra, trzeba tylko pamiętać o dobrych zimówkach. Pod górki wyjeżdża niegorzej niż przednionapędówki, a jak jest rozpędzony - nawet lepiej - bo koła tylne są dodatkowo dociążone. Sprawdzone w praktyce. Żona radzi sobie w zimie znakomicie i mimo początkowych obaw po przesiadce z przednionapędówki jest bardzo zadowolona z jazdy w zimowych warunkach, mimo górzystego terenu.
3,0
Karoseria
Karoseria umiarkowanie praktyczna, nie widzę tu rewelacji. Dość pojemny bagażnik w sedanie. Bardzo dobra jakość blach, w aucie 18 letnim ogniska korozji znikome, a korodują w tych autach podobno tylko te elementy, które miały przeszłość wypadkową.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, bez rewelacji ani słabszych punktów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Fotel, kierownica, pedały i przełączniki dokładnie tam gdzie mają być. Wzór!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dostatecznie - klima chłodzi, ogrzewanie grzeje, ale wydajność układu na wyższych biegach jest hałaśliwa i przeciętna. Auto bardzo się grzeje wewnątrz. Mimo regularnej wymiany kabinowego filtra ma się wrażenie przeciętnego "przewietrzenia" wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Z przodu nawet bardzo dobrze, z tyłu trochę gorzej.
5,0
Wyciszenie
Świetne i kropka. Nie dobiegają żadne inne dźwięki niż silnik, a w zasadzie odgłos układu wydechowego, głęboki i aksamitny jak na 3.0 R6 przystało. Już nie słucham radia w aucie, od kiedy mam to auto :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo niezawodny - nie ma nagłych awarii które go unieruchomią. Ale trzeba o to zadbać. Przy wymianie hamulców, zawieszenia, oleju czy świec polecam markowe, droższe. A to kosztuje. Również opony. Tutaj trzeba zamontować porządne, żeby cieszyć się bezstresowym śmiganiem z prędkościami katalogowymi. Koszty utrzymanie nie są więc niskie, ale biorąc pod uwagę wysoką niezawodność auta - naprawdę są rozsądne. A w porównaniu do Diesla, brak turbin, pomp czy drogich wtryskiwaczy stawia moim zdaniem eksploatację 3.0 benzynowych znacznie korzystniej niż diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto dopłacić do 3.0 w e46. Oczywiście są droższe od słabszych wersji, ale, słabsza wersja szybko się znudzi i pozostawi niedosyt. Auto ma znakomitą relację ceny do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie niewiele tego było przez kilka lat - niełącząca wiązka klapy bagażnika (naprawiono styki), pokruszone od słońca podszybie (wymieniono na OE).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan