Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

wo, 11 lat temu
Silnik 3.0 330i 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Za całokształt daję ocenę dobrą. Samochód jest bardzo specyficzny. Jest twardy, głośny, szybki. Mniej w nim komfortu niż w słabszych wersjach lub wyższych modelach (np seria 5), stąd jest mniej wszechstronny. Auto idealne na dobe drogi, szczególnie w trasy i na kręte trasy, dla małej i średniej rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy punkt w tym samochodzie. W relacji moc-pojemność-osiągi-spalanie nie ma sobie równych. Pali średnio 10 litrów przy - umówmy się - sportowych osiągach. Mega elastyczny już od najniższych obrotów i najmniejszego wciśnięcia gazu, co po przesiadce ze słabszego auta (Vectra B 2,0) powoduje ciągłą konieczność gapienia się na drogę i uważanie, by nie wjechać komuś w tyłek, szczególnie w mieście. Ma jedną małą wadę, która dotyczy wszystkich silników M54 - delikatne opóźnienie w reakcji na gaz spowodowane obecnością elektronicznej przepustnicy. Można się przyzwyczaić, ale stare rozwiązania pracowały jakoś milej. Piękny dźwięk w pełnej skali obrotów, szególnie po otwarciu pełnego wydechu pow. 2000obr/min! Można nie słuchać radia wogóle :)
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Dobrze postopniowane biegi, jedynka 70, dwójka 110, trójka 160. Na piątce przy 100kmh jest coś nieco ponad 2200obr/min. Ale, kto jeździ dużo po autostradach ten pewnie tęskniłby za szóstym biegiem bo auto ma pary na piątce w trasie aż za nadto.
4,0
Układ jezdny
I doskonale, i nie. Auto mimo seryjnego zawieszenia i dużej masy jest twarde, co dodatkowo przy niskim profilu seryjnych opon daje dyskomfort w jeździe po dziurawych miastach. Komfort w porównaniu do e36 328i jest słabszy. Co jest wadą, jest i zaletą. Auto przy każdej prędkości jest stabilne i jedzie jak po szelkach, nawet w łukach na autostradzie przy prędkościach pow.200. Generalnie sprawia wrażenie - im szybciej jedziesz tym lepiej się trzyma. Gdzieś to już spotkałem, w niejednym BMW... Co do reszty, 330i e46 ma zauważalnie lepsze hamulce niż choćby e36 328i. To po prostu brzytwy, większe niż w pozostałych modelach. No i mają specjalne chłodzenie kanałami jak w sportowych bolidach (nigdy nie wiedziałem dlaczego 3.0 ma innne atrapki z przodu - to autentyczne wloty powietrza do chłodnic hamulców!)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, nie jakaś rewelacyjna.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest bez zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szczerze - najsłabszy punkt tego auta. Mimo klimatronika i nowego filtra przewietrzanie jest średnie, ogrzewanie w poprzeniej Vectrze B czy chociaż e36 było na bardzo dobrym poziomie. Tutaj średnio i tyle, zawsze albo wieje tu za zimno, albo tam za ciepło, a wogóle to jakoś tak słabo
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta to i we wnętrzu jest OK (2 dorosłych + 2 dzieci) i bagażnik ustawny i głęboki mino pozornie niewielkiej pojemności 400l
5,0
Wyciszenie
Daję ocenę doskonałą, bo oprócz pięknego dźwięku tłumika i silnika dochodzi tylko szum zimówek. No i trochę stukot opon na dziurach...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto o sportowych osiągach, to i koszty ubezpieczenia, i paliwa, i części są na niezłym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za zdrowe e46 w sedanie i manualu, z dobrym wyposażeniem można kupić 2 lub nawet 3 podobne e46 (diesel lub mała benzyna). Więc stosunek jakości do ceny w danym modelu jest chyba najgorszy. Ale - jeśli weźmiesz auto innej marki, podobne mocą, wyposażeniem i walorami to sprawdź sam, jak jeżdżą, ile palą, ile kosztują i okaże się, że nie ma nic za darmo. Chcesz mieć sportowo-cywilną perełkę w dobrym stanie i wyposażeniu - płać. Nie ma za darmo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go za krótko i na razie nie ma żadnych zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie uszkodzenie regulatora w alternatorze. CHyba na własne zyczenie bo odpalałem auto z wózka rozruchowego chwilę wcześniej. A tak, to jak na przebieg 200kkm większość części oryginalne, włącznie z amorami, wahaczami, sondami lambda itp. Więc dobrze rokuje na przyszłość.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan