Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Kastor, 7 lat temu
Silnik 2.8 328i 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.8 328i 193KM 142kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto z 1998, a zgnilizny brak.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto ogólnie spisywało się dobrze ale niestety zawsze coś, a to już chyba z racji wieku. Ogólnie odradzam auta z początku produkcji, dopóki nie wyeliminowali "ciągłego walenie w podłodze". O czym mowa przekonacie się dalej, gdy przeczytacie całość opinii. Jazda to oczywiście świetna sprawa, ale mankamenty tego auta i ciasnota wewnątrz, doprowadziły do tego, że je sprzedałem. Poza tym robią się popularne jak niegdyś Golfy III i w dodatku większość jest w silniku 1.8. Teraz będzie na pewno seria 5 lub 7. Przez okres bez auta jeździłem kilkoma Opelkami, nowymi VW i stwierdzam jedno, że gdym był kupił coś takiego to sam bym się oszukiwał. Jazda tym autem wciąga. Tych opinii nie wyciągnąłem z rękawa tylko sam to przeszedłem mając auto trzy lata. Przed zakupem obowiązkowo jakieś SKP i "ścieżka zdrowia". Aha i nigdy więcej aut z początku produkcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dawał radę. Goście w nowych a6 i innych takich nie mogli wyjść z podziwu jak ich brałem bunią starszą od ich aut o jakieś 12 lat. Nigdy nie stanąłem gdzieś w trasie. Silniki 2.8 mają niezawodną opinię, ale idiota nawet taki silnik można zajechać.
4,0
Skrzynia biegów
Niby ZF uchodziły za bezawaryjne.
4,0
Układ jezdny
Tutaj przyznam się, że rewelacja. Po trzech latach w zawieszeniu nie robiłem nic. Miałem różne przygody (to jakiś rów, to dziura) nigdy nie zwalniałem na leżących policjantach (tych gdzie kończy się lub zaczyna obszar zabudowany), a po mimo to jak przyjechał kupiec i auto zostało sprawdzone na SKP, to nie było żadnych luzów w zawieszeniu. Inaczej ma się sprawa do wszystkiego, co związane z przeniesieniem napędu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra.
4,0
Ergonomia
No BMW z konsolą skierowaną w stronę kierowcy. Bajka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nabierał temperatury i co najważniejsze, nigdy samochód mi się nie przegrzał, a na to inni narzekali.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj już nie jest tak kolorowo. O ile miejsca jest w miarę z przodu, to z tyłu TRAGEDIA. Dodatkowo auto jest wąskie.
4,0
Wyciszenie
Jak na R6 i 18 lat to super. Ludzie się dziwili, że taki silnik, a w ogóle go nie słychać. Polecam R^.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części droższe niż u konkurencji, ale jakość też lepsza (tych oczywiście z lepszej półki). No i paliwko też trzeba było lać. Jeżdżąc z kolegą jego e60 2.5d w automacie, stwierdzam, że ta piątka w porównaniu do mojej byłej e46 to mistrz ekonomiczności. Ale gaz zrekompensował by wszystko. No i opinie o spalaniu 7,5 to chyba przy 80 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Materiały dobre i mięciutkie. Gdzie w Audi a6 jest twardo, tutaj w porównaniu do niej to bajka.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle coś. Potem już elektronika, której wg mnie i tak nie ma za dużo. Ogólnie to o czym piszą wszyscy lub prawie wszyscy. Zapalająca się kontrolka od poduszek, wiecznie padające czujniki ABS, zamykanie szyb (z przodu - o ile to ważne), świrujący centralny zamek, brak możliwości otworzenia klapy bagażnika, falowanie silnika itp.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może powinienem był to napisać w układzie jezdnym, ale tutaj dodam tą opinię. WALENIE pod tylną kanapą w czasie włączania biegu to była porażka. Żaden mechanik nie był w stanie stwierdzić co to takiego ich opinie to: luz na półosi, luz na dyferencjale, poduchy mocowania tylnych sanek i inne brednie. Sami wymieniacze a nie mechanicy. Jakby im się udało to by kazali na siebie mówić mistrzu, ale było inaczej. Każdy wie, że to przypadłość tych aut sprzed liftingu, no i zarazem przypadłość najbardziej wkur...ca.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 328i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.8 328i 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
13,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan