Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

cgns88@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 2.8 328i 193KM 142kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.8 328i 193KM 142kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Nie miałem auta hamującego skuteczniej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Słabe wahacze - aluminium w połączeniu z gumą nie sprawdza się na polskich drogach.
4,0
Całokształt
Autko o atrakcyjnym wyglądzie, w brew mitom całkiem ekonomiczne, super silnik i trakcja. Niestety nie tak niezawodne jak inne beemki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,8 zaskoczył mnie małym apetytem na paliwo - od momentu kiedy opadły emocje związane z zakupem i dopasowałem się do auta, w jeździe miejskiej samochód zadawala sie 9-10 litami benzyny. Na trasie oczywiście spalanie zależy od prędkości przelotowej - przy spokojnej jeździe z prędkościami nie przekraczającymi 130km/h auto spala 8 litrów. IMHO rewelacja biorąc pod uwagę pojemność 2,8l i prawie 200 km mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła, aczkolwiek nie bez wad - krótki skok lewarka jest ok, biegi wchodzą BARDZO precyzyjnie - jak w aucie sportowym. Wady: wrzucanie biegów wymaga ciężkiej ręki - żona używa dwóch dłoni kiedy chce wrzucić wsteczny. Po przejechaniu około 100tyś km nastąpiła niewielka awaria, tzn. wytarła się jakaś plastikowa tuleja zaraz pod lewarkiem - naprawa bez zrzucania skrzyni (od góry), koszt 150pln.
4,0
Układ jezdny
Auto jeździ jak po szynach. Ideał. Górskie, kręte trasy to jego żywioł. Przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami zaskakuje utrata precyzji układu kierowniczgo.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, niczego nie trzeba szukać. wszystko poukładane logicznie - widać, że projektanci przemyśleli sprawę dogłębnie. Ergonomia jest tip top. Pozycja za kierownicą idelna - mnogość możliwości ustawień fotela sprawia, że każdzy poczuje się dobrze w tym samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Na plus przemawia bardzo szybko nagrzewający się silnik co przekłada się na temperaturę środka - w zimie bardzo przyjemne. Klima działa dobrze.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oszukujmy się - cudów nie ma. Trójka to tak na prawdę kompakt z bagażnikiem. Mam 190cm i ważę 100 kg więc mały nie jestem i dlatego mogę jeździć tym autem tylko w pojedynkę. We dwie osoby tylko z żoną która jest filigranowa. Dwóch facetów z przodu ma ciasno - nawet bardzo. Z tyłu miejsca wystarcza dla dzieci ale bez nóżek.
5,0
Wyciszenie
Po prostu klasa premium. Silnika nie słychać w ogóle. W miarę zwiększania prędkości tylko opór powietrza daje o sobie znać. Przy prędkościach autostradowych nie ma najmniejszych problemów ze swobodna rozmową.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na silnik 2,8 litra jest znikome. W mieście można zmieścić się w 10l - bez problemów. Ceny części są porównywalne lub nawet mniejsze niż w innych popularnych samochodach tej klasy. Mnóstwo zamienników - do wyboru, do koloru.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy kosztował mnie w 1999 roku 191 tys. zł. Po 10 latach stwierdzam, że jednak trochę przepłaciłem. Szczególnie za wyposażenie dodatkowe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod tym względem niestety trójka nie zachwyca. Awarie się zdarzają i to jak na mój gust częściej niż w innych BMW. Mam jeszcze piątkę, która pomimo tego, że jest starsza i ma większy przebieg psuje się niezwykle rzadko. Awarie, które mnie się przytrafiły to praktycznie drobiazgi ale IMHO nie powinny się zdarzać w samochodzie, który kosztował prawie 200tyś pln. Więc tak - przede wszystkim zawiecho przednie: aluminiowe wahacze nie wytrzymuja polskich drog - wymiana srednio co 40 tys km. Dalej z pierdół: zepsuta wajcha od kierunkowskazów (nie można było wyłączyć kierunku - cały czas mrugał) - koszt 1000pln bo dostępność tylko w ASO; zamek maski silnika, łożyska w wiatraczku z dmuchawy, termostat, czasem świruje system diagnostyczny pokazując np. przepaloną żarówkę, która świeci.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek przytrafiła mi się tylko jedna - awaria przepustnicy. Za pierwszym razem udało się wyczyścić ale ponoć za niedługo czeka mnie wymiana - koszt 1800pln.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.8 328i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan