Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Rafał, 9 lat temu
Silnik 2.5 323i 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 323i 170KM 125kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie super, miałem 45 samochodów droższych i tańszych plus kilka nowych sluzbowych. Dwie marki Audi i BMW i jeszcze mercedes z roczników do 1995r. to auta do których się wsiada i wiesz ze znalazłeś się we właściwym samochodzie. Wszędzie widać jakość i czuć przyjemność z jazdy choć są droższe od innych np francuskich to jak pojeździsz to zrozumiesz czemu warto było zapłacić. Francuzów nie skreślam bo miałem ich sporo ale te auta są jakieś takie delikatne, bardziej usterkowe i bez charakteru ale komfortowe i piękne. Reszta w odpowiednich podpunktach...
Wrażenia
5,0
Silnik
6 cylindrów w BMW to muzyka i wielka kultura pracy juz od pierwszych generacji 6 cylindrowych rzedówek. M52TUB25 170KM 2,5 litra pojemności podwójny Vanos. Silnik niewysilony, raczej małousterkowy, elastyczny i bardzo cichy.
4,0
Skrzynia biegów
Dałem dobrze bo mam uwagi. Pracuje bardzo precyzyjnie choć dosyć ciężko a na zimnym oleju trochę za ciężko. Zdecydowanie brakuje 6 biegu a 1 bieg jest krótki jak w dieslach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie super, komfortowe pod warunkiem że nie założysz 17calowych felg. Ja lubie miękko więc śmigam na 205/60/15. Zawieszenie dłużej wytrzymuje, a auto mimo duzego balona śmiało pokonuje łuki. Wielki pokłon dla inżynierów za wyważenie auta, naprawde smiało można pokonywać zakręty bez stresu ze jedziemy z tylnym napedem. Również przy starcie z miejsca tył jest dobrze dociążony i nie miesza kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan więc do tyłu najlepiej czujniki. Do przodu trochę przeszkadzają przednie słupki przy skrętach trzeba uważać na pieszych. Wysokie drzwi i niskie szyby nie ułatwiają sprawy. Ale do wszystkiego się da przyzwyczaić a zalety są takie że wsiadasz i czujesz się bezpiecznie jak w czołgu.
5,0
Ergonomia
Lepiej się nie da choć sterowanie szybami przeniósł bym pod lewą rękę na uchwycie drzwi. Podłokietnik, z drugiej strony reka na drzwiach idealnie sie układa. Ogólnie auto jak uszyte na miare. Za duża obręcz kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, przy 4 osobach w aucie trzeba włączać klimę żeby szyby nie parowały. W miarę szybko łapie temperaturę a climatronic prawidłowo steruje strefami. Podobno panel climatronica jest awaryjny wysiada wiatraczek chlodzacy procesor.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super choć jak się ktoś przesiada z innego auta ma pierwsze wrażenie ze ciasno bo auto jest dopasowane do kierowcy. Dość nisko się wsiada. Z tyłu jak na najmniejszego sedana BMW w zupełności wystarczająco. Bagażnik również ok jak na tylny napęd.
5,0
Wyciszenie
Super, to jeden z największych plusów tego modelu. Bardzo dobre materiały przekładają się na to że w aucie nie słychać żadnych plastików itp. W niektórych egzemplarzach wycierają się plastiki lakierowane np na srebrno ale są bardzo łatwe w demontażu i odświeżeniu, to samo dotyczy gumowanych elementów tunela środkowego i popielniczki. Spray do gumowania można kupić za 40zł a stara gumę zmywa się gąbką z ciepłą wodą. Pozostałe elementy bardzo wytrzymałe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Założyłem sekwencje LPG STAG 4 bo super oszczędny nie jest. Jadąc normalnie predkości 100-130km/h spalanie na trasie na poziomie 10-11L LPG. Jadąc bardzo oszczędnie można zejść do 8L/100KM W mieście krótkie odcinki na zimnym silniku ok 13-14L LPG. W korzystniejszych warunkach ok 12L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wart swojej ceny a zadbane egzemplarze z 2,5L silnikami bardzo dobrze trzymają cenę. Niestety BMW to marka dość intensywnie eksploatowana więc zadbanego egzemplarza trzeba dobrze poszukać tym bardziej że to nie najmłodsze auto ale na szczęście trwałe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie które nie należy do najtańszych i najtrwalszych ale są droższe i mniej trwałe. Jest za to komfortowe i ciche a jeśli jeździsz na 15" felgach i omijasz dziury to nie zrujnuje ci kieszeni. Warto zwrócić uwagę w egzemplarzach przed liftem na 4 tuleje mocujące tylną ramę pomocniczą i jej mocowanie które się odrywa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Końcowy tłumik do 323i kosztuje 1300zł i nie produkują zamienników. Trzeba więc szukać czegoś uniwersalnego lub używanego.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 323i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
74,50 zł
10,0
l/100km
12,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan