Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Michał, 3 lata temu
Silnik 2.0 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kiedy pierwszy raz miałem okazję sprawdzić jak działa ten silnik pozytywnie się zaskoczyłem, przyspieszenie solidne, płynne do ok. 3tyś obr/min. Nauczony jazdą samochodami z turbo nie pakowałem się wyżej, jednak kiedy spróbowałem srogo się zaskoczyłem jak ten silnik się odpycha na wyższych obrotach, pomimo tylko 2l pojemności i braku turbosprężarki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przy agresywniejszej jeździe czasami słychać głuche stuki z okolic dyferencjału, podejrzenie pada na atak, jednak pomimo przejechaniu ponad 50 tyś km nic się nie zmieniło i odnoszę wrażenie, że tak już po prostu musi być.
5,0
Całokształt
Zakupiony 2 lata temu przy przebiegu 240tyś km, obecnie ok. 300tyś km. Podczas tego okresu wymieniałem oprócz części eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki) jedynie wahacz, na którym gumy się już poddały i zaczynały skrzypieć podczas skręcania kół, gdy było ciepło. Do tego przepływomierz, który po prostu padł - kupiona oryginalna, sprawna używka - bez zarzutów, check engine od błędu mieszanki po wymianie i skasowaniu już nigdy więcej się nie pojawił. Ponadto wypalone cewki, co miało mieć prawo się stać, ponieważ często lubię korzystać z zakresu obrotów od 3500 w górę, gdzie auto ma najwięcej mocy i najlepiej przyspiesza. Zdarzyło mi się też wymienić ślizgi szyb, gdyż te są zrobione z plastiku i też po czasie się już po prostu poddały. Nie miałem żadnych problemów z jakąkolwiek elektryką. Mimo, iż samochód ma ponad 21 lat to i tak wsiadając do niego czuje się, że jedzie się porządnym sprzętem, a nie jakimś kawałkiem blachy z silnikiem. Wygłuszenie fenomenalne, dopiero powyżej 3tyś obrotów zaczyna być słychać 6 cylindrowy silnik, jednak jest to subtelny i bardzo miły w odbiorze pomruk, aniżeli jakieś skrzeczenie hondy civic o 3 nad ranem. Właściwości jezdne - fenomenalne, nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg tym samochodem, oczywiście tylko niezamierzenie :) Jednak trzeba pamiętać o dobrych oponach, które naprawdę robią różnice w tym samochodzie. Spalanie samochodu w zależności oczywiście od użytkownika i jego stylu jazdy. Ja LPG nie posiadam, jednak nie ubolewam zbytnio, przy aktualnie niewielkiej różnicy cena/spalanie na PB czy LPG. Katalizatory, silnik i cały układ napędowy bez zarzutu, jednak trzeba pamiętać, że tym silnikiem trzeba czasem porządnie zakręcić, żeby dał radę się porządnie wygrzać i przypomniał sobie o tym 24 zaworach, które posiada. Póki co problemów z systemem zmiennych faz rozrządu vanos - brak. Pomimo 21 lat na karku samochód dalej wygląda nowocześnie i zachęca do dbania o niego. Polecam każdemu bez dzieci, bo jednak miejsca w samochodzie nie ma za dużo. Cztery dorosłe osoby to jest absolutne maksimum, jeśli chodzi o w miarę komfortową podróż. Czasami słychać stuki z tylnego mostu - prawdopodobnie luz na ataku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na plus dźwięk oraz moc, pomimo tylko dwulitrowej jednostki bez turbo.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą sztywno, nie czuć luzu, przy zmianie biegów odnosi się wrażenie, że to samochód dla zdecydowanego przeciwnika skrzyni automatycznych.
5,0
Układ jezdny
Delikatny luz na kierownicy pozwala bezpiecznie jeździć powyżej 100km/h, minimalny ruch kierownicą nie powoduje utraty stabilności toru jazdy.
5,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre, jeżeli E46 rdzewieje, to znaczy, że nie jest bezwypadkowa i coś się zadziało.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, niewielki słupek A jak na sportowego sedana. W innych samochodach zdarzyło mi się nie zauważyć pieszego, przy skręcaniu. W tym samochodzie nie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod prawą ręką - klimatyzacja, sterowanie szyb, radio, skrzynia biegów, dzięki temu lewa ręka zawsze może trzymać kierownicę, dzięki temu pasażer z przodu ma dostęp do wszystkie, co kierowca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem za sprawą elektrycznej grzałki płynu chłodniczego, co jest naprawdę przydatne podczas zimy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj niestety trzeba przyznać, że przestrzenią BMW serii 3 nie grzeszy. Jeśli masz dzieci lub regularnie jeździsz w cztery osoby wybierz serię 5 lub serię 7.
5,0
Wyciszenie
Dopiero po przekroczeniu 3tyś obr/min zaczyna byś słyszalny silnik, powyżej 120km/h szum wiatru. Poniżej tych wartości słychać jedynie radio lub teściową w bagażniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są najtańsze, jednak rzadko trzeba je wymieniać. Jedynym problemem z tym silnikiem jest pojemność oleju silnikowego (6.5l) przy wymianie, podwaja koszt jego wymiany. stąd cztery gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście nie byłem w stanie znaleźć lepszego samochodu w zakresie cenowym BMW E46.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
50 tyś przebiegu i jedyne drobne usterki to ułamany ślizg szyby - koszt ok. 40zł oraz padnięty przepływomierz - ok. 300zł. Pięć gwiazdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
11,3
l/100km
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan