Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Szczurson, 8 lat temu
Silnik 2.0 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się, że ta 2 litrowa benzynowa jednostka będzie tak fajnie się zbierała i tak dobrze będzie sobie radziła w trasie. Może do najekonomiczniejszych w mieście nie należy, ale na trasie jest super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Stuki z tyłu auta (luzy na wale).
Układ elektryczny : Błąd poduszki powietrznej spowodowany przerwaniem maty zajętości fotela pasażera (drobnostka).
Karoseria : Rdza w trudnych nieraz miejscach (słupki A). Ogólnie auto dobrze znosi ząb czasu i nie rdzewieje.
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Auto jest komfortowe, dobrze wyposażone, świetnie się prowadzi, a zadbane i nie oszczędzane na częściach i zamiennikach odwdzięczy się bezawaryjnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wszyscy polecali mi właśnie rzędowe szóstki jako wybór silnika i choć początkowo nie byłem przekonany, to teraz już wiem czemu. Może nie są to specjalnie ekonomiczne jednostki, ale kultura pracy i bezawaryjność to rekompensują. Do tego ten dźwięk - dla niego warto wybrać coś z M52/M54. Auto szczególnie dobrze radzi sobie w trasie, bo jednak prędkości wyższe to jego żywioł. Mój silnik dobrze zniósł próbę czasu i nadal trzyma moc. Bez problemu do 200 km/h się rozpędza i ma jeszcze zapas. W trasie pali znacznie mniej niż w mieście i jazda na długie dystanse się opłaca.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie jest ok, jednak moja po tylu latach ma czasami problemy z wrzuceniem 5tki. Ogólnie precyzyjna i dobrze działająca, nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Zaleta BMW. Świetne wyważenie i zawieszenie sprawiają, że jazda tym autem to sama przyjemność. Pojazd rewelacyjnie trzyma się drogi, a dzięki napędowi na tył pokonywanie zakrętów wywołuje uśmiech na twarzy, bo nie trzeba się martwić, że nam przód wyniesie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest w porządku. Słupki specjalnie nie przeszkadzają, a duża ilość opcji ustawień fotela pozwala dopasować pozycję za kierownicą tak, by mieć dobry ogląd na wszystkie strony pojazdu.
4,0
Ergonomia
Wnętrze oferuje sporo schowków i skrytek. Zdecydowanie warto mieć podłokietnik, bo nie dość, że jest znacznie wygodniej, to jeszcze zawiera dodatkowe miejsce na chowanie np. drobnych. Jedynie brak uchwytu na kubki w standardzie trochę brakuje. Sam nie pijam w samochodzie, ale znajomi już tak i narzekają. Można dokupić w ASO na niewielkie pieniądze, ale standardowo tego nie ma i za to jedna gwiazdka mniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i bardzo szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Klimatyzacja sprawna też momentalnie ochładza temperaturę (moja wyposażona w climatronic), więc wszystko jest w jak największym porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kogoś kto ma ponad 185 cm wzrostu to auto jest odpowiednich wymiarów. Wiadomo, nie jest to seria 5ta, więc nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakich przestrzeni, ale spokojnie wygodnie można podróżować. Nawet jako pasażer z tyłu nie miałem problemów z umiejscowieniem nóg.
5,0
Wyciszenie
Jestem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. Na postoju z włączonym silnikiem nie słychać, że auto jest uruchomione. Podczas jazdy wszelkie szumy są świetnie wygłuszane. Wystarczy rozebrać kilka elementów wnętrza i od razu widać skąd taka cisza. Praktycznie każdy element jest dodatkowo oklejany dźwiękochłonną matą lub gąbką (nawet plastiki na słupkach B).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To chyba najgorszy punkt tego samochodu. BMW to marka premium i kupując to auto, trzeba liczyć się z tym, że wydatki na pewno będą większe niż np. w VW. Fakt, auto całokształtem to totalnie rekompensuje, ale warto mieć na uwadze, że E46 preferuje albo ori części albo dobrej jakości zamienniki. To samo tyczy się olejów. Na tym aucie nie ma co oszczędzać. A jak się w nie zainwestuje, to się bardzo dobrze odwdzięczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę auta używanego (ceny na chwilę obecną na popularnym serwisie aukcyjnym zaczynają się od ok. 8 tyś. do ponad 30 tyś. - różne roczniki i wersje silnikowe), to jak najbardziej dobry wybór. Tylko przed zakupem trzeba bardzo dokładnie sprawdzić auto, bo można się niestety wkopać w niezłe szambo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie ten model nie posiada dużej ilości usterek. Typowe są błędy poduszki powietrznej spowodowane matą zajętości fotela pasażera czy problemy z elektryką świateł w klapie (to znowu przez przetarte kable w wiązce na łączeniu bagażnika). Ogólnie tzw. "pierdółki" raczej niezbyt trudne do naprawy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tej wersji silnikowej (i ogólnie w silnikach R6) nie ma takich problemów, o ile silnik był podstawowo serwisowany (dobry olej i regularna wymiana, najlepiej co 10-12 tyś. km). Jedynie przedlifty mają problem z wyrywającym się mocowaniem tylnego mostu, ale to się zrobi raz i po sprawie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
11,3
l/100km
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan