Silnik
: Świetne wchodzenie na obroty, piękny dźwięk, brak wibracji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
3,0
Całokształt
\"Bmw, ciesz się jazdą\": Tak, ale jeżeli jeździmy głównie w trasie, mamy dużo cierpliwości do jego usterkowości, mamy kasę na paliwo i części, znamy się na mechanice i mamy własny interfejs do komputera, wtedy rzeczywiście damy radę w miarę spokojnie eksploatować ten samochód.
Jeździłem ostatnio BMW e36 hatchback 1.6 i VW Golf III 1.8, teraz jeżdżę Hondą Civic 1.4iS (ej9) i do tych aut porównam moje e46 (oryginalny przebieg 176tys, czyste i b.zadbane bez oznak rdzy).
Miasto:
Każde z tych 3 aut nadaje się świetnie do miasta i krótkich tras do długich mniej ale spokojnie można jechać. E46 w mieście jest okropne, ociężałe i mułowate. Może jakby było nowe z salonu byłoby lepiej, a tak sprzęgło, koło dwumasowe i napęd mają już za sobą trochę kilometrów i powstałe luzy powodują, że jazda na 1 i 2 biegu nie jest zbyt przyjemna. Ale to jest przypadłość e46 bo dużo ludzi ma z tym problem, e36 jeździło po mieście o wiele lepiej. Na plus do bdb skrętność auta, ale to już wynika z tylniego napędu.
Trasa:
E46 do tego jest stworzone, szybko, cicho i komfortowo, tylko jechać i jechać.
Ale drogi muszą być równe, bo jazda po koleinach już nie jest przyjemna, auto trzeba ciągle kontrolować, to samo z resztą miałem w e36. Honda bo tej samej drodze z koleinami prowadzi się o wiele lepiej.
Spalanie:
W tym samych warunkach 50% trasy i 50% miasta (bez korków) 9.5 l/100km (dla porównania VW – 8.5, E36 – 7.5,Honda – 7.0)
Spalanie w trasie od 6.8 (90km/h) do 9.0 (autostrada 150 km/h), w mieście od 10.0 (małe) do 15.0 (Wrocław korki). Spalanie podaje rzeczywiste, bo komputer w wersji E46 przed liftem zaniża o 0.6 do 0.8 litra. Dla mnie to dziwne, że nie potrafili tego dokładnie ustawić bo w Golfie komputer mylił się max. o 0.2 litra.
Napęd:
Napęd na tył jest b.fajny, szczególnie jak jeździmy na zamkniętych drogach. W zimie jest dużo gorzej, bez ASR na ulicy robi się wręcz niebezpiecznie – trzeba ciągle b. uważać, po włączeniu ASR jeżdzi się normalnie, ale z zasp wyjechać jest ciężko, polecam łańcuchy.
Usterkowość:
Dość dalekie miejsce w rankingu jest zgodne z rzeczywistością. Po 150-200 tys. możemy mieć problem ze sprzęgłem i kołem dwumasowych – wymiana ok. 2300. Luzy i wycieki na układzie kierowniczym – regeneracja ok. 800zl, wycieki ze skrzyni, luzy na przeniesieniu napędu, wymiana cewek-1200zł, przepływomierz-600zł itd. i itd.
Ogólnie uważam, że auto nie do końca jest udane, moje poprzednie e36 było mniej awaryjne chociaż miało ponad 200tys. km. Świetny dźwięk silnika i piękne wchodzenie na wyższe obroty nie potrafił mi z rekompensować jego wad. Moje spostrzeżenia są z resztą zgodne z tym co czytałem na forach internetowych. Jako ciekawostkę napiszę, że jak przez m-c miałem do wyboru na ulicy BMW i Hondę to w 90% wybierałem japońca (chociaż wiem, że po części może to wynikać z wielkości i wagi aut).
Przyszłym użytkownikom mogę poradzić, jeżeli chcecie kupić BMW to starajcie się kupić jak najmłodsze i z jak najmniejszym przebiegiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetnie wchodzi na obroty pięknie brzmi i bdb elastyczność od 2000 obr., ale jazda do 1500 obr jest już mniej ciekawa. Denerwujące jest tez małe opóźnienie na wcisniecie gazu.
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobrze, ale jak na sportowe auto lewarek za długi.
4,0
Układ jezdny
doskonale na równych drogach, ale koleiny juz słabo
Komfort
4,0
Widoczność
bdb
5,0
Ergonomia
świetna, dla mnie idealna, żeby tak mozna przenies do innego auta...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bdb, nic nie paruje, grzeje i chlodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mialem siedzenia w wersji sport, prawie doskonałe, ale dla mnie były troche za szerokie
5,0
Wyciszenie
rewelacja
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie 9,5 litra.
Auto naprawiałem sam bo tak naprawdę mało który mechanik umie naprawic BMW . Ceny częsci od normalnych (amory, stabilizatory itp) do b.drogich cewki-1200, świece-200, sprzęgło z kołem-1900, przepływomierz-600, wahacze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
standard
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miejsce ktore zajmuje w rankingu jest zgodne z rzeczywistiością.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW
[l/100km]