Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

00gtw00, 15 lat temu
Silnik 2.0 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakie miałem. Ciche, wygodne, nie za duże, w eksploatacji w cale nie jest drogie i robi wrażenie na znajomych :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę wytrzymały. Na dzień dzisiejszy ma 350 000 km, jeździ na syntetyku 0w30 (valvoline) i od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Dodam, że wymiana oleju co 30 tys. km, ale litr kosztuje 50zł, a wchodzi go 6L. Na niskich obrotach mocy nie pokazuje, ale przy 4tys. czuć jak zmienia fazy rozrządu i 150KM daje o sobie znać.
4,0
Skrzynia biegów
Moja wersja ze skrzynią automatyczną 5HP19. Na początku wydawała dziwne dźwięki przy 80km/h, co się okazało był olej do wymiany. 350tys na jednym oleju do zdecydowanie za dużo. Po wymianie jest ok, jednak pojawił się drobny wyciek w miejscu gdzie jest wyjście ze skrzyni na wał. Drobnostka. Kick down nie zawsze redukuje tak jak byśmy chcieli i trzeba się posłużyć TipTroniciem, żeby zredukować o 2 biegi w dół.
4,0
Układ jezdny
20 tys. od remontu przez poprzedniego właściciela i coś zaczęło pukać z prawym przednim kole. Ogólnie bardzo przyjemnie się jeździ. Na kostce i nierównościach sprawuje się super.
Komfort
5,0
Widoczność
Z tylej szyby nie korzystam więc nie będę opisywał, ale w lusterkach widać wszystko. Poza tym oba lusterka posiadają punkt widokowy na tzw. \"martwy punkt\"
5,0
Ergonomia
Jak najbardziej na TAK :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się zagrzewa. Klimatronic działa bez zarzutu. Jedynie dmuchawa czasami piszczy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, jednak z tyłu już tej wygody nie ma i trzeba iść na kompromis pomiędzy przodem a tyłem.
5,0
Wyciszenie
Jak w BMW, zawsze cisze chociaż powiem, że po 20tys na naszych polskich wybojach troszkę niektóre plastiki dają o sobie znać. Często na początku jak brałem nogę z gazu patrzyłem na obrotomierz czy silnik nie zgasł bo wewnątrz go nie słychać na wolnych obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2.0 benzynę w automacie jest to bardzo ekonomiczne auto! Średnio 9l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 25tys pewnie większość będzie się zastanawiała nad pasatem 1.9tdi. Ok pasat będzie mniej palił ale takiej ciszy i wygody nigdy nie doświadczymy w pasku. Wiem bo ojciec ma Passata z 2000r.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik od Parctronicu zepsuł się raz, a po pół roku drugi raz już inny. Dmuchawa czasami piszczy co jest denerwujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nie miałem, żadnych poważnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
11,3
l/100km
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan