Silnik dynamiczny, mało pali w porównaniu do r6 (8.5l w trybie mieszanym zimą). Valvetronic robi robotę, wystarczy lekko puścić gaz a spalanie spada o 2l/100, prędkość pozostaje ta sama. Konieczność to lać olej dobrej jakości.
Nadwozie- w mojej opinii coupe e46 to sedan z dwoma drzwiami, brak różnicy między masą, osiągami.
Silnik r4 w eksploatacji nie pochłonie tyle $ co r6.
W roku 2023 przy wyborze silnika warto przede wszystkim kierować się jego stanem. BMW to przyjemność z jazdy :)
Minusy:
- wyższe ceny części zamiennych niż konkurencji
- kultura pracy r4
- brak finezji i precyzji przy projektowaniu osprzętu/silników (tyczy się wszystkich e46)
- marka premium a uszczelki/ elementy gumowe niskiej jakości china ( tyczy się wszystkich e46)
- występują częste wycieki/przecieki/nieszczelności/awarie ( tyczy się wszystkich e46)
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW
[l/100km]