Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Tomasz, 3 lata temu
Silnik 2.0 318i 143KM 105kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 218 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318i 143KM 105kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajny, żwawy, elastyczny silnik pełen nowoczesnej, nawet na dzisiejsze czasy, technologii. Nie jest to silnik od zetora, więc mechanicy się go boją, a pigmeje na forach BMW demonizują.
Zawieszenie : Jak na dosyć prostą konstrukcję, przednie zawieszenie zaskakuje precyzją i komfortem. Jest też aluminiowe, co spędza sen z powiek kowalom, ale nie zrobiono tego na złość użytkownikom. Ma to swój cel i ten cel świetnie realizuje, co czuć siedząc za kierownicą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Problemy z wyciekami z układu wspomagania, zużycie listwy zębatej w przekładni, wycieki z przewodów wysokiego ciśnienia
Karoseria : Auta rzadko myte, szczególnie nie myte nigdy od spodu myjką podwoziową, mogą mieć potężne ogniska korozji
Układ hamulcowy : Przede wszystkim korozja przewodów hamulcowych sztywnych z tyłu.
5,0
Całokształt
BMW E46, niezależnie od wersji silnikowej, unaocznia powiedzenie "jak dbasz, tak masz". Te auta kochają Twoje pieniądze, ale nie wyrzucasz ich w błoto - one odwdzięczają Ci się wierną służbą i radością z jazdy. Każde poszukiwanie oszczędności przy autach klasy "premium" to krok w stronę równi pochyłej, na której końcu czeka wiejska remiza, blachowkręty, trytki, chińskie gadżety i finalnie kolizja z przydrożnym drzewem. Dostępność tego auta jest kusząca, ale należy ją traktować bardziej jak wpisowe, bo utrzymanie po paru latach potrafi spokojnie dogonić cenę zakupu lub ją zdublować. Ja po 8 latach nie zamierzam się rozstawać z tym samochodem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez 8 lat miał jedną mało poważną awarię. Musiałem wymienić jedną cewkę.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest bardzo słabym elementem modelu E46, biegi wchodzą dosyć ciężko, w dodatku szybko zużywa się łożysko na wałku sprzęgłowym, co skutkuje "klekotaniem" skrzyni przy zasprzęglaniu
4,0
Układ jezdny
Trudno ocenić "układ jezdny". Jeżeli mówimy o zawieszeniu, o tym jak auto się prowadzi, to brakuje skali. Jeżeli mówimy o układzie kierowniczym, to niestety - zastosowane w przekładni kierowniczej materiały skutkują w niskiej trwałości tego elementu, a na porządną naprawę przekładni (nie mówie o regeneracji polegającej na wymianie uszczelnien i pomalowaniu obudowy z puszki) trzeba słono zapłacić.
4,0
Karoseria
Auto w tym roku kończy 18 lat, ale całe swoje życie spędziło w garażu. Drobne naloty rdzy w niewidocznych miejscach są, trzeba je zaadresować, bo BMW jak to BMW, po jednej zimie może nagle zgnić, jak sobie tak postanowi.
Komfort
4,0
Widoczność
Gruby słupek A z poduszką psuje nieco widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko, może oprócz przełączników szyb, jest w tym aucie fantastycznie zaprojektowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylne miejsca są mało wygodnym miejscem do podróży. Można się spodziewać wiecznie okopanych foteli z tyłu, nawet jeżeli pasażer stara się niczego nie pobrudzić to wścibolenie się tam, szczególnie za kierowcą 1,85m, to trochę cięzki temat.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest wysoko ponad standardy generacji E36, ale odbiega trochę od tych współczesnych.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szukasz BMW? Licz się z wydatkami. Jest dostępne mnóstwo niższej jakości zamienników, ja osobiście nie polecam z prostej przyczyny - będzie do roboty drugi raz szybciej, niż myślisz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z lepszych aut, jakie można dziś kupic w budżecie 10-20 tysięcy, te najbardziej zabane i wylizane egzemplarze będą jeszcze służyć latami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Drobiazgów" żadnych nie doświadczyłem. Po prostu zużycie części eksploatacyjnych, tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie swożnia wahacza, sprzęgła czy cewki zapłonowej w aucie o przebiegu 200k km to nie jest poważna usterka, tylko zużycie części eksploatacyjnej, która ma święte prawo się zużyć. W związku z tym daje 5 gwiazdek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
77,50 zł
7,9
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan