Za całokształt daje max ocenę bo e46 jest według mnie szałowe jest problem tylko w użytkownikach nic nie serwisują a potem wielki płacz nawet olej ciężko zmienić te auta trafiają w ciężkie ręce którzy oszczędzają na czym się da i potem zostaje gruz jak to mówią jak nie posmarujesz nie pojedziesz. Polecam e46 tym co potrafią dbać i serwisować wtedy można czerpać frajdę z posiadania takiego auta w innym wypadku to katorga jedziesz bo musisz. Silnik z systemem valvotronik to przerost formy nad treścią potrafi się mścić za zaniedbania serwisowe wolałbym żeby tam był stary 1.8 is prosty silnik bez udziwnień a działa tak samo jeśli chodzi o osiągi a potrafi przejechać klika razy więcej do czasu zużycia czy remontu. Wielką pomyłką bmw jest system klima-tronik i ogrzewanie działo to jak chce ciężko ustawić to idealnie. Kolejnym ale to stan tych aut większość to zajechane auta które przejechały już sporo, ciężko kupić coś w rozsądnym stanie za normalne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ten silnik budzi we mnie mieszane uczucia co prawda działa idealnie i podczas jazdy jak mół czy kapelusz pali bardzo mało ale za to jak się gazu używa ostro to potrafi spalić sporo podczas drifter zimą miałem średniawke 14 na zbiorniku paliwa a tak normalnie to średnie spalanie około 10-11 na setkę ale jeżdżę racze dynamicznie a silnik jak na 143 konie potrafi sporo.Oleju silnik nie pobiera ale wiem od poprzedniego właściciela że robił remont silnika pierścienie uszczelniacze i panewki może i dlatego działa jak nowy jedyne małe ale to zbyt niskie obroty biegu jałowego są stanowczo za niskie jak załączona jest klima to są o 200 obrotów wyżej i jest ok jak powinno być.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo ładnie ustawiona z przełożeniami tylko mało precyzyjny skok lewarka psuje całokształt
5,0
Układ jezdny
e46 ma genialny układ jezdny jest wmiare komfortowo i bardzo dobrze trzymance zawieszenie pozwalające na bardzo dużo a do tego hamulce i układ kierowniczy dla mnie bomba
4,0
Karoseria
dałbym 5 gwiazdek dyby nie korozja a właściwie 3 małe kwiatki 4mm średnica na aucie na tylnym błotniku
Komfort
4,0
Widoczność
nie jest jakoś mega komfortowo ale za to przyjemnie i czuć że auto naprawdę się słucha kierowcy
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
miałem już 4 bmw droższe i tańsze w każdym był problem z ustawieniem pośredniej temperatury idealnie działało na max ciepło lub zimno tylko przekombinowali z tym śmiesznym klimatronikiem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na klasę auta daje max więcej nie potrzeba da rade pojechać nawet w 5 osób gdzieś dalej bez specjalnego nażekania
4,0
Wyciszenie
samochód jest dobrze wyciszony ale jest małe ale przy większych obrotach od 5000 jest słychać głośne buczenie dolotu wszystko seria po dwóch miesiącach użytkowania auta dałem za wygraną przyzwyczaiłem się
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to stary model więc części są tanie jak na klasę auta ale największym problemem sa poprzedni właściciele
5,0
Stosunek jakość/cena
Bmw e46 to bardzo wytrzymała konstrukcja która dużo wytrzymie a cena jest niska jak na klasę auta dla przykładu główny konkurent a4 b6 jest sporo droższy jest sporo mniej miejsca gorzej się prowadzi a kosztuje sporo więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie auto popsuło się raz pękł wąż od chłodnicy dokładniej pękła część plastikowa montowana do bloku silnika ponoć to częste przez rok czasu ujdzie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW
[l/100km]