Chyba nikt nie miał takich problemów z autem (inne marki) jak ja z tym bmw. Silnik to porażka. Pasek klinowy urywał się co roku. Remont silnika zrobiony za 4 tyś a po roku już coś z nim nie tak. Wymieniane kupe rzeczy i wiele razy (nie licząc remontu m.in sondy lambda, cewki, czujniki położenia wału, smok od oleju, ). Bez ubezpieczenia z holowaniem w cenie nie wybierałbym się się nim dalej niż 10km poza miejsce zamieszkania. Poza silnikiem reszta w miarę. Tzn skrzynia średnio, ale przez 5 lat nie naprawiałem - sprzęgło źle bierze. Blachy w miarę, drobne oznaki rdzy (na auto 18 letnie to raczej na plus). Elektryka niestety też była co jakiś czas poprawiana (m. in czujniki parkowania, światła tylne i przednie, immobilizer wraz z zabezpieczeniem do odpalania samochodu, radio itp).
Co do spalania. Pali w mieście ok 15l LPG. Poza miastem w trasie ok 9-10. Średnio pół na pół wychodzi ok 11l. Dzięki temu że silnik jest duży jak na dzisiejsze czasy to przy 140km/h dalej pali 11,5 l/100 lpg (spalanie nie rośnie lawinowo przy większych prędkościach jak przy małych silnikach).
Wrażenia
1,0
Silnik
Chyba jeden z gorszych jaki może być.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem biegi ciężej wchodzą.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny raczej w porządku.
4,0
Karoseria
Poza niewielkimi początkami rdzy, karoserie można uznać za dobrą.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę słaba klima. Ogrzewanie jak ogrzewanie działa dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć wygodnie w środku. Miejsca wystarczajaco.
3,0
Wyciszenie
Myślę że w miarę. Wiadomo w nowym aucie jest lepsze, natomiast w autach nawet nowych niższej klasy (szczególnie miejskich) jest głośniej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie przez silnik i pozostałe usterki.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka przy światłach, czujniki parkowania, radio, elektryka przy tylnej klapie, chłodnica, sprężyny przy zawieszeniu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - kasa, kasa i jeszcze większa kasa na utrzymanie (od poważnego remontu po mniej poważne ale nie mniej kosztowne: sondy, czujniki położenia wału, cewki, smok itp). Pasek klinowy (często się urywa). Immobilizer wraz z układem do uruchamiania auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW
[l/100km]