Zawieszenie
: Auto świetnie trzyma się drogi, dostarcza masę frajdy z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Różne czujniki (położenia wałka, kapturki cewek, maty od poduszek itp).
Karoseria
: Zaczyna brać korozja przy nadkolach z tyłu.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak by patrzeć na sam silnik to jeśli się go dobrze serwisuje to jest to świetna jednostka, bardzo ekonomiczny i dynamiczny, lecz niestety gdy czujnik jakiś padnie to potrafi zaboleć po kieszeni. Cewki wytrzymały 230k km (175 PLN x4 + 140 PLN za świece), w podobnym czasie do wymiany był separator oleju (odma ~600 pln), wcześniej padł czujnik ciśnienia kolektora ssącego (~280 pln) oraz czujnik położenia wała rozrządu (~450 pln).
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Nie wiem czy jest jakieś lepsze auto w tej kategorii, układ jezdny jest po prostu idealny, do tego skręt tego auta robi cuda, nie ma problemów z nakręcaniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę twarde zawieszenie, ale to w końcu sportowe auto a nie limuzyna. Pozycja na fotelu kierowcy jest bardzo wygodna można jechać godzinami (fotel można dopasować do siebie w każdej płaszczyźnie, tak samo kierownicę ).
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, do tego multimedialna kierownica coś wspaniałego to powinno być standardem w samochodach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio spalanie wynosi 7.6 przy normalnej jeździe. Ale jak się ciśnie non stop to i do 10ciu można dojść. Rekord na trasie w Bieszczady to 6.6 (trasa ~450 km).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy to wina przebiegu ale po 220k zaczyna powoli siadać elektronika i niektóre czujniki są do wymiany. To raczej kwestia normalnego zużycia się części.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW
[l/100km]