Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

qba, 10 lat temu
Silnik 2.0 318i 143KM 105kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318i 143KM 105kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Spalanie oleju
Układ elektryczny : Nierówna praca silnika- cewka zapłonowa
Zawieszenie : Luzy na przekładni kierowniczej
4,0
Całokształt
Ogólnie ciekawy samochód. Częściej go kocham niż nienawidzę. Nienawidzę wtedy kiedy coś się zepsuję, a staje się to w miarę często. Jednak po usunięciu usterki wsiadam, jadę, i znowu się cieszę. Czy bym kupił jeszcze raz? Raczej tak, aczkolwiek decyzja wymagała by głębszego przemyślenia :) Auto w moim mniemaniu posiada kilka niedoróbek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. W dodatku jest elastyczny i wrażenia akustyczne jak na czterocylindrowca są OK. Byłoby idealnie gdyby nie kilka niedoróbek motoru N42B20. W moim przypadku auto zaczęło brać olej w sporych ilościach (1l/1000km). Było to spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworowymi
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest dobrze, chociaż nie idealnie. Biegi wchodzą wg mnie ze zbyt dużym oporem, ale za to bez zbędnych zgrzytów czy haczeń.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze. Kierownica kręci się z większym oporem niż w innych autach co daje jeszcze większe wyczucie auta. Nadwozie nie wychyla się na boki. Tutaj nie mam nic do zarzucenia. Zawieszenie dosyć twardo zestrojone, ale mi osobiście takie nastawy odpowiadają.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na auto o tych gabarytach jest OK. Pomaga przy tym system PDC który jak do tej pory działa bezproblemowo.
5,0
Ergonomia
Tutaj klasyka BMW. Wszystko w zasięgu ręki kierowcy, intuicyjna obsługa urządzeń. Konsola środkowa skierowana w stronę kierującego daje do myślenia dla kogo to auto zostało stworzone. Pozycja za kierownicą jest świetna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. W chłodne dni wnętrze szybko się nagrzewa, z kolei w upały klimatyzacja spisuje się bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu bez zastrzeżeń. Osoby o wyższym wzroście powinny bez problemu zająć wygodną pozycję. Schody zaczynają się wtedy chcemy przewieźć kogoś na tylnej kanapie. Jest tam dosyć ciasno, wsiadanie jest również lekko utrudnione. W dodatku wysoko poprowadzony tunel środkowy dodatkowo potęguje poczucie ciasnoty.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Co niektóre współczesne samochody mogą pozazdrościć. W trasie przy większych prędkościach przydałby się ten 6 bieg żeby obniżyć trochę obroty. Ale i tak jest cicho przy szybszej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tę pojemność i osiągi jest według mnie na rozsądnym poziomie. Jeśli chodzi o ceny części to jest dosyć drogo, ale da się przeżyć..
3,0
Stosunek jakość/cena
Właściwie tutaj najbardziej się zawiodłem na tym aucie. Posiada ono kilka niedoróbek których próżno było szukać w moim poprzednim aucie pozycjonowanym kilka segmentów niżej i kilka lat starszym. Owszem, jakość wykończenia wnętrza czy spasowania karoserii jak najbardziej w porządku, jednak znajdzie się parę irytujących przypadłości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok czasu naprawione/wymienione: -Problemy z wilgocią ! musiałem uszczelnić drzwi bo woda dostawała się do środka, tylne lampy, oraz podszybie -Świeciła się kontrolka AIRBAG, standard - Wachacze, tuleje, łączniki stabilizatora. Oryginalne tuleje wytrzymały tylko 20tyś km.. -Sprzęgło -Uszczelniacze zaworowe -Cewka zapłonowa -Regeneracja maglownicy -Czujnik ABS Ponadto zostało zrobione kilka pierdółek takich jak niedziałający guzik do kasowania przebiegu dziennego czy luźny potencjometr od radia. Lekka korozja na błotniku mimo oryginalnego lakieru i bezwypadkowości. Kosztowało to kilka tysięcy ..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważniejszych usterek zaliczę zużyte uszczelniacze zaworowe w skutek czego silnik palił ok 1l oleju na 1000km. Uszkodzona cewka zapłonowa czego następstwem była praca silnika na 3 cylindrach. Luzy na przekładni kierowniczej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
77,50 zł
7,9
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan