Dałem tylko 4 bo jestem wymagającym kierowcą aczkolwiek BMW E46 318i to moje pierwsze własne auto i myśle że to dobry wybór. Jeśli chodzi o silnik to pięknie brzmi prawie jak 6 cylindrów mimo że to tylko 4. Moc jest taka jaką oczekiwałem. Każdego kowalskiego i wszędobylskie volkswageniaste złomostwa zostawiam w tyle. Naprawde dobrze przyspiesza. Układ jezdny chowa się np . wielowahaczowego w Focusie II. Tamtego auta nie idzie oderwać od drogi. BMW łatwij bo jest węższe i nie ma aż tak zaawansowanego tylnego zawieszenia ale teraz pochwale ten wspaniały napęd na tył przez który kupiłem ten wóz. Naprawde daje rade ,można poszaleć nawet na asfalcie. Spalanie? Jestem studentem więc założyłem gaz BRC za 2600 zł i śmiga elegancko o połowę taniej. Ciężko go utrzymać na benzynie ( bynajmniej jako student) bo pali ok. 12 litrów - mam ciężką nogę. Nie przepadałem za niemieckimi autami ale Bmw mnie zawsze kusiło i stało sie ,kupiłem i jestem naprawdę zadowolony. Jest naprawde wielkie zainteresowanie typ autem . Wielu mnie pyta na stacji czy na parkingu o szczegóły. Mogę szczerze polecić ten solidny ,lekko sportowy i 4 drzwiowy Wózek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ogólnie daje rade i nawet mocno go nie trzeba kręcić żeby miał \"kopa\" oczywiście umiarkowanego kopa bo to tylko wolnossące R4 ,ale myśle że może udanie konkurować z innymi dwulitrówkami np. Volkswagena ,Opla ,Forda ,Toyoty. Jest od nich lepszy i ten dźwiiięk! Nie wiem jak BMW to zrobiło ale z 4-cylindrowego silnika wyciągneło dźwięk na miare R6 . Tak ,właśnie -pierwszy raz jadąc tym autem myślałem że ktoś sie pomylił i pod maską jest 6 cylindrów.
Szacun dla BMW. Silnik- 3 Dźwięk-5. Średnia 4
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia naprawde dobra. Krótka sportowa , umożliwia szybką jazdę i lekko sztywna ,tak jak trzeba. Jeździłem wcześniej Focusem II , tam było troche gorzej.
5,0
Układ jezdny
Dałem 5 tylko dlatego że kupiłem to auto ze względu na wspaniały przecież tylny napęd. I tak jest. Można poszaleć bokiem , w zakręcie czuje auto dobrze, natomiast ogólna przyczepność jest słabsza od Focusa II. Poza tym , być może to problem mojego egzemplarza , chociaż sprawdzałem na stacji diagn. i wszystko OK - przejeżdżejąc przez niewielkie podłużne nierówności polskich dróg (koleiny) przy prędkości powyżej 100km/h aut lata na boki jak opętane . Trzeba sie napracować kierownicą by go utrzymać. Ale może to tylko u mnie to jest. Focus II tutaj o wiele lepiej wypada
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest b. dobra. Auto niskie , płaskie, słupki cienkie i usadowione tak że nie przeszkadzają. Tylna szyba też super widoczna.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super ale dałem 4 bo nie ma podgrzewanej przedniej szyby. BMW - jak to tak w takiej marce?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń doskonała dla każdego mimo że to klasa C premium.
5,0
Wyciszenie
Silnika wogóle nie słychać na biegu jałowym. Daje sie usłyszeć dopiero powyżej 3 tyś/ obr
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam gaz BRC za 2600 zł i 100 km przejeżdżam za jakieś 27 zł. Sama benzyna wychodziła 57-60 zł. Jest różnica. Dodam że mam ciężką nogę. Samochód pali jak przystało na taką moc. Jestem studentem więc bez gazu bym go nie utrzymał.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko mądrze pomyślane , dopracowane i wysokiej jakośći. Jedyna usterka to podświetl. tablicy z tyłu. Zaśniedziało (standard)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam ją miesiąc. narazie zero większych usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW
[l/100km]