Zawieszenie
: Słynne stuki przy wbijaniu pierwszego i drugiego biegu.
Zawieszenie
: Tylny wózek
4,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto. Nie szukałem BMW, na auto trafiłem przez przypadek, kupiłem oczywiście oczami i emocjami.
Na początku obawiałem się kosztów eksploatacji i ewentualnych awarii, ale miałem to szczęście, że ominęły mnie.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Wsiadam odpalam i jadę, nigdy mnie nie zawiódł. Czy to zimą, czy w trasie (kilkanaście dłuższych przez ten rok zrobił) jestem pewny swojego samochodu. Do tego fajnie się prowadzi, jak śnieg spadnie to można się pobawić, no i ta stylistyka, która wytrzymyła upływ czasu :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku użytkowania było nieźle, jednak w raz z kolejnymi miesiącami troszkę tej mocy zaczynało brakować.
Słyszałem o słynnej panewce w tym silniku, ale mnie to nie spotkało, ani żadne inne awarie jednostki napędowej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobrze zestopniowana, natomiast za samo wrzucanie biegów odejmuję jedną gwiazdkę, bo jest to dość niewygodne.
5,0
Układ jezdny
Jak to BMW, układ jezdny bezbłędny. Super się prowadzi na prostych i na zakrętach.
4,0
Karoseria
Całościowo jest w porządku, natomiast E46 ma swoje "miejsca podwyższonego ryzyka" m.in. błotniki, drzwi, klapa bagażnika, no i progi gdzie korozja faktycznie wychodzi. Aczkolwiek rozumiem, że jest to też kwestia zaniedbania przez poprzednich właścicieli.
Do lakieru nie mam zastrzeżeń, nadal wygląda dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam do czego się przyczepić.
5,0
Ergonomia
Pół roku po zakupie usiadłem z tyłu i zauważyłem, że panel środkowy jest zwrócony w stronę kierowcy.
Wszystko ma swoje miejsce, nie ma nadmiaru zbędnych przycisków. Jest funkcjonalnie i przejrzyście.
Jedyną rzeczą jakiej mi brakuje są cup holder'y, ale tę funkcję spełnia tunel środkowy :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zasadniczo jest w porządku, mógłby zimą troszkę szybciej się grzać. Podczas intensywnego deszczu szyby parują i widziałem, że wielu posiadaczy ma ten problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc w 5, ci z tyłu mają ciasno. W 4-kę jest już komfortowo, na wakacje można śmiało jechać.
5,0
Wyciszenie
Można swobodnie rozmawiać przy prędkościach autostradowych, tak więc dla mnie 5.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem, że będzie drogo, a jest stosunkowo tanio. Silnik R4, prosta konstrukcja, duży wybór części zamiennych. Ubezpieczenie wiadomo, renoma marki robi swoje, ale też nie są to horrendalne zwyżki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielką kwotę można mieć na prawdę fajny, dobry jakościowo wóz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Większość wymienianych rzeczy to części eksploatacyjne.
Coś tam mu dolega, ale w żaden spósób nie przeszkadza to w jeździe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
̶B̶ę̶d̶z̶i̶e̶s̶z̶ ̶M̶i̶a̶ł̶ ̶W̶y̶d̶a̶t̶k̶i̶
Poza tylnym wózkiem nic.