Karoseria
: Idealny lakier, zero rdzy - doskonała prezencja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wahacze, tuleje - ceny średnie, drożej niż w golfie, ale nie po to ma się BMW, żeby dziadowąć. Natomiast nie są to koszta runujące domowy budżet - średnia półka cenowa.
5,0
Całokształt
Kupiłbym to auto raz jeszcze - ze względu na ponadczasową linie, piękne kształty, za to że nigdy mnie nie zawiodło. Pewnie pomyślałbym nad większym silnikiem, chociaż wszystko zależy od potrzeb. Smuci opinia o marce w Polsce, ale zadbane e46 pasujące dla wielu grup odbiorców zdają się przeczyć stereotypom.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, niezawodny silnik, nie bierze oleju. Osiągi nie powalają, ale w stosunku do rywali w tej samej kategorii nie wypadają źle. Największa zaleta to prosta konstrukcja i brak możliwości wystąpienia drogich napraw.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna skrzynia biegów, o dość krótkich przełożeniach. Nie każdy będzie zwolennikiem \"szybkiej jedynki\", ale Ci którzy jeździli już BMW wiedzą, że ten typ tak ma. Zimą zero problemów.
5,0
Układ jezdny
Sztywno, twardo, ciasno. Zakładając koła 17 lub większe komfort maleje. Niemniej nie jest to \"taczka\" i sprawia bardzo dużo frajdy z jazdy nawet przy małym silniku.
Komfort
5,0
Widoczność
Brakuje tylko tylnej wycieraczki - chociaż bez niej auto wygląda bardziej rasowo.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - obsługa w pełni intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dbając o auto, wymieniając płyn chłodniczy i sprawdzając jego poziom, a także nie oszczędzając na filtrze kabinowym \"grzeje, chłodzi, nie paruje wzorcowo :)\"
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pełna regulacja, każdy znajdzie coś dla siebie, można leżeć tyłkiem na ziemi, można siedzieć wygodnie i wysoko. Z tyłu ciasno, do wożenia dziadków się nie nadaje, bo wsiadanie nie jest łatwe.
4,0
Wyciszenie
Przy dużych kołach szyby z przodu lekko trzeszczą. Karoseria auta jest bardzo sztywna, plastiki spasowane perfekcyjnie. Przy obecnych przebiegu nie widać żadnych śladów zużycia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą pojemność na PB zużywa w mieście sporo, LPG natomiast wypada bardzo w normie.
Na trasie można zejść do wartości 6 l LPG przy 100 km/h - wg mnie rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bije na głowę C klasę, przewartościowane Audi oraz Volvo. Trzeba szukać zadbanych aut i nie pakować się w okazje - oszczędny płaci dwa razy!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 316 i 105KM 77kW
[l/100km]