Zawieszenie
: Wspaniale wchodzi w zakręty i prowadzi się na trasie. Doskonała przyczepność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: N42B18 wymaga troski, mała nienaprawiona awaria może spowodować kilka większych.
5,0
Całokształt
Auto dla ludzi którzy lubią i umieją dbać o swoje auto, a nie dla wiejskich drifterów "fanów" BMW. Za odrobinę troski odwdzięcza się wspaniałą dynamiką jazdy, bezbłędnym zawieszeniem i prowadzeniem. Oczywiście, są lepsze wersje silnikowe, nie tylko pod względem mocy, ale również pod względem awaryjności. Przeglądy, wymiany oleju częściej niż zaleca producent i wymiana niektórych części po zakupie auta niezbędna, ale naprawdę warto. Jeśli pojawi się problem w tym samochodzie, to trzeba go jak najszybciej rozwiązać, bo silnik jest wrażliwy i często jedna usterka ciągnie za sobą kolejne.
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim przypadku, do idealnego stanu silnika potrzebna była wymiana uszczelniaczy zaworów, odmy, świec, cewek oraz częste zmiany oleju. Należy również zwracać uwagę, aby po odpaleniu zimnego silnika jeździć spokojnie, odczekać aż się rozgrzeje. Silnik bardzo wrażliwy na jakość oleju, polecam 5W30 albo 5W40 firm z wyższej półki. Jeśli zadbamy o takie najważniejsze rzeczy, to silnik pomimo złych opinii naprawdę jest trwały i dobrze pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 316 i 116KM 85kW
[l/100km]