Inne
: Kontrola trakcji, xenon, podgrzewanie foteli, fotochromatyczne lusterko itp.
3,0
Całokształt
Wystawiam ocene przecietna. Jestem upierdliwem gosciem, wiele mnie drazni, szukam ideału lubie dobre zadbana auta. Dlatego ten silnik, ta skrzynia , spalanie spowodowało taki lekki niesmak. NIe wybacza sie takich niedociągnięć w aucie za 40 tyś z przebiegiem 76tyś( kiedy je sprowadziłem )
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik N42, valvetronic 1796ccm. Zawsze odpalił, nie brał oleju, raz padły dwie cewki( nagle nioczekiwanie naszczescie 3 km od domu) NIska ocena z wzgledu na drgawki, i \"dziwn\" stukajacą prace po rozgrzaniu. Jak Diesel- wina wadlwego napinacza/prowadnic łańcucha rozrzadu. Sprint do 60km/h przegrywałem jadac normalnie z innymi gorszymi autami.
3,0
Skrzynia biegów
Tu przelała się szala goryczy. Nadeszła zima i 6 letnie BMW miało tak samo chaczacą 2 ( z 1 na 2) jak stara moja e36. porażka.Luz poprzeczny na drążku zmiany biegów( jestem wyczulony na takie sprawy) a biegi dosłownie przepychałem taki delikatny bylem. \"kopnięcie/szarpniecie \" kiedy wbijało sie R, czuc blo na calym aucie. Dochodziło to to zjawisko ze skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Tu nie powiem. Rewelacja, przyklejone do jezdni. Precyzyjny układ kierowniczy. Twardawy troche ale to wzgledne bardzo. Z pełna kontrola trakcji DSC ||| jazda w zimie jak w lato kiedy cała reszta przesuwa sie 20km/h spocona i zestresowana. Auto idiotoodporne dla blondynki NIE da sie przy właczonej trakcji postawić bokiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Dusze lusterka, brak martwych stref.
4,0
Ergonomia
Auto pod kierowce, mnie przeszkadzało nisko umieszczone fotele- wpada sie do auta przy wiekszym wzrosci/polozonych fotelach trudno sie wysiada. A tak wszystko popd reka, podlokietniki itd. OK
Bagażnik spory, ale małe wejscie przeszkadza. TV juz nie przewiozłem ( 32 cale) No i u mnie kanapa sie nie kładła wiec nie moglem wieść listewek z castoramy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo sie nagrzewa silnik wiec i nagrzanie wnętrza trwa bardzo długo. Japońce osiagaja temp. pracy 3 razy szybciej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer moga sobie pozwolic na wyggode, ale wtedy na tyl;nej kanapie juz nie ma miejsca. Takl jak pisałem fotele obniza sie pod kątem wiec zabiera sie miejsce na stopy tym z tylnej kanapy.
5,0
Wyciszenie
cisza, tylko niewielki szum powietrza i szmery na wybojach elementow tapicerki.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW i Merce pala wiecej ale jak na silnik 1.8 za duzo. Nie wieżcie tym co mowia ze 320 pali tyle co 316 albo 330 tyle co 320. MI w miescie na krotkich przelotach paliła 12l, na dłuzszych 10km przejazdach w miescie 9l, w zimie kiedy silnik jest niedogrzany ( o czym wspominałem wyżej) 14l. Ale za to trasa jadac 120/140 mozna zejsc ponizej 7l. Mój komputer oszikwał jakies 0,5l na 100km wzgledem pomiarów lania pod korek.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie to nawet zadna żarówka sie nie spaliła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na 3 lata jazdy to tylko raz te cewki ograniczyły mi swobode poruszania sie autem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 316 i 116KM 85kW
[l/100km]