Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Coupe

Szymon, 10 lat temu
Silnik 328 Ci 193KM 142kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 261 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ilość przyczepności jaką generuje w zakrętach ten samochód. Dodatkowo jego przewidywalność, nawet jeśli przesadzisz z prędkością dokładnie wiesz kiedy odklei się tył i masz sporo czasu na reakcję.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Separator oleju i kruszejące przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej. Uszczelki pokrywy zaworów i misy olejowej.
Karoseria : Parciejące podszybie, pierwsze oznaki korozji
Układ elektryczny : Drobne usterki układu elektrycznego, psujące się czujniki
5,0
Całokształt
Po wielu latach jazdy przednionapędówkami nadszedł czas na samochód z jedynym słusznym napędem. Wybór padł na e46. Samochód dobrze skrojony, świetne właściwości jezdne, legendarna 6 cylindrówka i pomimo wieku przyjemna dla oka i zwarta linia nadwozia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest wręcz podręcznikowa, drgania zredukowane praktycznie do zera (po kilku tysiącach w Hyunadiu z silnikiem diesla próbowałem odpalić na światłach pracujący silnik w e46). Dystrybucja mocy i momentu obrotowego na celujący. Silnik bardzo zrywnie podnosi się z najniższych obrotów i bez problemu dokręca się do czerwonego pola. Dźwięk silnika powyżej 3,5 tyś po uruchomieniu VANOSA - bezcenny. Reasumując jednostka napędowa to taki dr Jekyll i Mr. Hyde.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia... moim zdaniem najsłabszy element samochodu. Duży luz międzyzębny wynikający częściowo z przebiegu a częściowo z niskiej jakości materiałów. Ale przecież nie wszystko musi być idealne...
5,0
Układ jezdny
Niezależne zawieszenie, lekkie aluminiowe wahacze i świetnie zestrojone amortyzatory sprawiają że samochód nie ustępuje ani trochę nowszym konstrukcjom. Jazda po ostrych łukach to czysta przyjemność. Układ hamulcowy jest co najmniej wystarczający.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność dzięki nisko prowadzonej linii szyb. Dodatkowo szklany szyber dach dodaje przestronności.
5,0
Ergonomia
Idealna ergonomia. Kokpit na pierwszy rzut oka wydaje się przestarzały ale z czasem zacząłem dostrzegać wielkie plusy tej niemieckiej prostoty. Wielki plus za umieszczenie sterowania szybami w tunelu środkowym przy drążku zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie tak wydajna wentylacja i ogrzewanie jak w szwedzkich samochodach ale spełnia swoje zadanie. Duży plus za dostęp do filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BMW zawsze projektowało samochody dla kierowców a w dalszej kolejności dla pasażerów więc jak dla mnie ilość miejsca jest optymalna. A pasażer ma wybór, albo robi fikołka na tylną kanapę albo idzie na nogach.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na dobrym poziomie biorąc pod uwagę drzwi bez ramek i wiekowość samochodu. Niektóre gumowe elementy lubią parcieć przez co powietrze dostaje się do kabiny i bardziej słychać szum.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak duży silnik, na prawdę przyzwoite, nadmiar momentu sprawia że nie ma konieczności nadmiernego kręcenia silnika. Ceny części nie są najniższe ale po pierwsze jak by nie było mamy do czynienia z samochodem klasy premium a po drugie jakość kosztuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ostatnio ceny tych samochodów dość mocno spadła. Jakość wykonania tego samochodu jak i mnogość wyposażenia sprawia że nowe samochody mają się czego wstydzić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze znajdziemy coś do zrobienia. Jak każdy model ma swoje dyżurne bolączki. Jestem raczej pedantyczny i podchodzę sumiennie do napraw a czasami przesadzam i wymieniam dodatkowo inne drobne elementy. Żywot perfekcjonisty jest trudny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Denerwuje mnie zagnieżdżenie niektórych elementów np owiany złą sławą separator oleju. Niektóre naprawy są bardzo czasochłonne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 328 Ci 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Coupe