Zawieszenie
: Sportowe bardzo dobrze trzymające w zakrętach, a jednocześnie komfortowe, ładnie zbierające dziury.
5,0
Całokształt
Pomimo nadwozia coupe, samochód praktycznie wszechstronny! Wygodny, zwinny, w dalszym ciągu pięknie wyglądający i budzący nawet duży respekt ;) W końcu pod koniec produkcji uznany za najpiękniejszy samochód roku, a dla fanów bmw do dziś uznawany za najpiękniejsze BMW w historii.
Wrażenia
5,0
Silnik
323 w automacie to absolutne minimum, żeby ten samochód zasługiwał na miano samochodu sportowego. Piękne i ciche! brzmienie, dla dużo jeżdżących silnik lubiący lpg. Małe spalanie w trasie 7,4-9,5 l/100km w zależności od stylu jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia szybka. Moja jeszcze produkcji General Motors, którą cechuje awaryjność, aczkolwiek u mnie bez zarzutu. Nowsza, lepsza niemiecka z firmy ZF (chyba po 2001 roku).
5,0
Układ jezdny
BMW... Trzymanie rewelacyjne! Coupe ma fabrycznie obniżone zawieszenie, które jak na sportowe jest bardzo komfortowe, a prześwit na tyle wysoki, że nie ma najmniejszego problemu w mieście.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Bardzo dobra pozycja za kierownicą, wąskie słupki, widoczność z tyłu nie jest ograniczona np. przez małą szybę czy zagłówki.
4,0
Ergonomia
Samochód dość kompaktowy, do wszystkiego jest blisko. Wysokie osoby zasiadające z tyłu będą siedziały na prawdę wygodnie, jedynie problem może stanowić wysiadanie jak i wsiadanie. Dla kierowcy i pasażera, strasznie daleko trzeba sięgać do pasów :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jak i ogrzewanie włączają się w błyskawicznym tempie. To samo tyczy się silnika, który również szybko nabiera odpowiedniej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena doskonała, ponieważ jak na coupe to miejsca jest bardzo dużo nawet dla siedzących z tyłu! Bardzo komfortowo podróżuje się w 4 osoby, piąta siedząca na środku może narzekać. Dla kierowcy nawet wysokiego bardzo komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Szyby bez ramek - powyżej 100 km/h słychać wiatr. Przy ok 160km/h i wyżej jest na prawdę głośno. Natomiast silnik chodzi baardzo cichutko, ale i tak potrafi (jak trzeba) ładnie ryknąć ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na BMW koszty nie są duże, ale nie są też pokroju Matiza. Z serii 3 to jest ostatnie BMW kosztujące mało i wykonane bardzo solidnie. Rynek jest pełny od dobrych i sprawnych części używanych, więc myślę, że to jest samochód niemal na każdą kieszeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo dobra! Dzisiejsza cena? - śmieszna, jak na auto tej klasy. Zważywszy na fakt, że kiedyś nowy kosztował około 200.000 zł, a dzisiaj ceny oscylują ok. 20.000 zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie ich brak, jedyne, które się pokazały są do rozwiązania w 30 minut przy pomocy forum. Większość Polaków robi to w domu i chętnie się tym dzielą na różnych forach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"Odpukać", samochód jeździ niezawodnie. Umówmy się, że przy zachowaniu minimum "formalności" można utrzymać samochód w bardzo dobrej kondycji. Nie "katować" na zimnym, na ciepłym już można - BMW to wytrzymuje i nie ma z tym problemu. Po jeździe odczekać jakiś czas przed zgaszeniem i wymieniać regularnie to co trzeba bez śmiesznych oszczędności ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 323 Ci 170KM 125kW
[l/100km]