Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Compact

Mkoijn, 3 lata temu
Silnik 320 td 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 343 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Compact 320 td 150KM 110kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zadbana jednostka będzie służyć po wieków kres
Karoseria : Rdzą jest obecna ale nie gryzie za mocno. W porównaniu z honda mazda czy tam starym audi bmw trzyma się najlepiej
Zawieszenie : Zbiera dziurki fajnie w zakrętach nie buja czego chcieć więcej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Standard choinka na desce rozdzielczej , łatwo przegapić nową kontrolkę w tym całym blasku
5,0
Całokształt
Autko ma swoje wady ale zdecydowanie przewyższają plusy. Compact nada się dla każdego poniżej 50 roku życia , później może być problem z położeniem się tak nisko. Jest zrywnym i zwinnym autkiem. Nie doświadczonego kierowcę w zimę lub na mokrym może zaskoczyć ale to logiczny przy rwd. Tanie części których jest sporo a także niska cena zakupu to naprawdę kusząca sprawa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Może praca małego diselka do najprzyjemniejszych dla ucha nie należy ale dynamika i elastyczność tego silniczka zaskakuje.
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam wersję 5 biegową, żadnych zastrzeżeń biegi wchodzą płynnie i solidnie grubo ponad 300 k tys i nic robić nie trzeba, olej na czas zmieniać i w biegi trafiać a posłuży długo.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak po sznureczku, słynne rozłożenie masy kompota nie jest bujdą. Bokiem polatasz ale jak trzeba to zakręt bez najmniejszego uślizgu przejdziesz. Nie boi się prędkości, w zakrętach nie buja, nie rzuca, ani pod ani nad sterowny nie jest poprostu bajka.
5,0
Karoseria
Oczywiście dorwać autko z nadkolami to rzadkość bo wystarczy jeden większy krawężnik i zostawia się nadkole na ulicy. Pomijając to, karoseria ma się dobrze jak pukniesz zderzak odegnię się i pojedziesz dalej. Rdza no stety nie stety w kilkunastuletnim aucie zawsze gdzieś wejdzie. U mnie niestety progi się poddały ale z winy poprzedniego właściciela. Co do reszty blach trzymają się dobrze. Delikatna blacharka i będzie dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze wszystko widać troszkę dosłownie troszkę przysłaniają tylne słupki. Poza tym ze względu na to jak auto stromo się kończy, cofanie jest przyjemnością. Cofasz prawie że pod szybę.
5,0
Ergonomia
Zależy od kierowcy, trasa wychodzi 6-7-8 zależy jak go depczesz. Miasto to takie solidne 9 lub 10, jak dusisz i bawisz się w kierowcę rajdowego (z 2l dislem xD) to wyjdzie i z 14 - 15.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję bez klimatronika, ogólnie mam jakąś usterkę bo na szyby dmucha ciepłe na kierowcę zimne, trochę ciężko oddmuchać zaparowane szybki. Jak się już nagrzeje to ciepło w środeczku nie ma co narzekać. W lato nie wiem polecam szyby w dół klimy nie nabijałem bo układ nie szczelny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jasno zrobione dla 2 osób. Tył pomieści i 3 ale w ścisku. Osoby z przodu dużo miejsca komforcik.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie źle nie jest tak do 120 względna cisza powyżej już radził bym muzykę podkręcić głośniej. Szumi jakbyś nad Bałtykiem siedział. Raczej w środku cicho no słychać że jest tam silniki i są koła co się kręcą. Ale da się w komforcie jechać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to strasze bmw wozić ze sobą literek oleju, banieczkę płynu chłodzącego i do przodu. Jak czujesz potrzebę możesz wkładać jak w skarbonkę, zawsze będzie co robić. Kompota kupiłem trupka za cenę złomu, zrobienie go do przyzwoitości wyszło 8 k. Czy to dużo czy to mało nie wiem. Wymieniłem silnik całe zawieszenie hamulce przewody chłodnice i jeszcze trochę innych pierdół. Od tego czasu ponad 60 000 tys i spalił mi tylko żarówkę i zjadł z 3 l oleju(malutki wyciek) więc utrzymanie nie jest ciężkie
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie a dobre sprzęty nie oczekuj luksusu za 5 tys ale napewno jest najlepszym wyborem w swojej kategorii cenowej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka, mały wyciek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli decydujesz się na 2.0d to musi być w dobrym stanie inaczej szukaj już na zmianę innego motorku. Zajechane 2.0 może iść tylko na złom, porządna naprawa przekracza ceny kupna następnego silnika. Także nie opłacalne. Jeśli silnik będzie ogarnięty innych usterek nie znajdziesz, oczywiści to co się zużywa trzeba będzie wkońcu zmienić sprzęgło hamulce łóżyska w kołach, przyniesienie napędu itp

On - zużycie paliwa dla silnika 320 td 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Compact