Ciekawe autko jako kolejne w rodzinie, posiada pożyteczną kontrolę trakcji DSC, przyzwoite materiały wykończeniowe wnętrza, chociaż niektóre plastiki mogłyby być bardziej odporne na zarysowania.
Warto mieć wykupioną opcję holowania, bo auto potrafi odmówic posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie.
Wrażenia
3,0
Silnik
nierównomierna praca silnika przypomina silnik z turbiną - na początku nic, a potem strzał z kopyta
4,0
Skrzynia biegów
cieżko wchodzą biegi, ale można się przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
doskonale do 130 km/h, potem znacznie słabiej, bo zaczyna nosić na boki (może to wina opon 195/65r15)
Komfort
5,0
Widoczność
słupki nie są za szerokie i patrząc do przodu jest ok
3,0
Ergonomia
przeszkadza podłokietnik, szyby otwierane z tunelu środkowego i wyłacznik awaryjnych - mam inne nawyki,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
słaba skuteczność schładzania wnętrza, a ogrzewanie ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w sportowych fotelach z przodu jest ciasno, za to z tyłu nadzwyczaj wygodnie dla 2 osób (compact)
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre wytłumienie pracy zawieszenia, trochę słabiej z odgłosami silnika, ale brzmi nadwyczaj przyjemnie, jak na r4
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na miejskie wozidełko na zakupy to pali trochę za dużo 11-12,5 l./100km
wizyty w aso są drogie, lecz części są całe szczęście, w przyzwoitych cenach - mam porównanie do japończyka,
2,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu nie odzwierciedla jakości wykonania.
Solidność i bezawaryjność aut niemieckich to mit z przeszłości i widać to na rynku wtórnym.
Z autopsji odradzam zakup nowego ze wszystkimi dodatkami, ponieważ po ponad roku dobrze wyposażone auto można kupić poniżej 50% początkowej wartości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
słabe plastiki w kratkach wentylacji, pękająca skóra w fotelach
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dwa razy przepustnica i raz czujnik ABSu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 ti 143KM 105kW
[l/100km]