Inne
: zablokowane klapki nawiewu, sparciała uszczelka podszybia i w efekcie zalewanie filtra kabinowego
4,0
Całokształt
Mimo złej sławy tego silnika, swój egzemplarz oceniam pozytywnie - spalanie całkiem ok i dwa lata bez poważnych awarii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Demon to nie jest, mogłoby być więcej mocy choć do normalnej w miare dynamicznej jazdy wystarcza, a na mokrym nawet rondo da się "zrobić"
5,0
Skrzynia biegów
OK, choć w moim przypadku przy większym mrozie był większy opór przy wrzucaniu 1 i 2 biegu przez pierwsze kilka kilometrów
5,0
Układ jezdny
Jak najbardziej na plus, dosyć precyzyjne kierowanie.
4,0
Karoseria
Gruba blacha (w porównaniu np do mazdy 3 z tych lat), korodują ranty drzwi i błotników przód, tylne błotniki chyba tylko po naprawach blacharskich, dodatkowo jeszcze klapa pod listwą
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok gdyby nie lusterka boczne - z jakiegoś powodu ciężko je ustawić tak żeby wszystko widzieć.
4,0
Ergonomia
deska skierowana w stronę kierowcy na plus, jednak brakuje cupholderów i większej ilości schowków
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pojawił się problem z zaparowanymi szybami - zablokowały się klapki sterujące powietrzem i nie było możliwości ustawienia nawiewu na szybę, skończyło sie na odłączeniu silniczka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca w środku całkiem sporo, choć tylna kanapa do najwygodniejszych nie należy
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do zniesienia
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód kupiłem z uszkodzonym serwo (z jakiegoś powodu dostał się tam olej z pompy podciśnienia) i regulatorem napięcia. Poza tym przez 20 tys km do wymiany były jeszcze cewka, pompa paliwa, tuleja wachacza, uszczelka podstawy filtra oleju (warto zaznaczyć, że wszystkie wymienione części były jeszcze oryginalne z 2003 roku)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 316 ti 116KM 85kW
[l/100km]