Jestem zadowolonym uzytkownikiem compact e46. Chcialem jezdzic bmw, kupilem uzywane i doprowadzilem auto do stanu oryginalnego, kupiłem od pierwszego właściciela w niemczech. Zamieszczam całą ocenę w tym miejscu.
Jest to dobre auto, widać że zaprojektowane przez dobrych inżynierów, przemyślane, wygodne, wygląda na młodzieżowe. Dobrze tryma sie drogi, czasem można się pobawić tylnym napedem.
Silnik n42 valvetronik, wiec trzeb wymieiac olej co 10tys a nie jak instrukcja 15-20tys,szczegolnie przy jazdach w miescie. Wymieniac napinacz lancucha, rozrzad jest problemtyczny, zdarza sie ze zaniedbany łańcuch przeskoczy.
Jest to silnik z valvetronik wiec ma podwojny vanos, fajnie korzysta sie z momentu obr od 3,5tys jest dostepny dość nisko, ale przy przebiegach 120-150tys zdarza sie ze vanosy lub jeden jest już do wymiany,siadaja uszczelki vanosów, trzeba kupic caly vanos, bo w 4cyl bmw niema zestawow naprawczych.
Fajny jest ten silnik jak jest prawidlowo eksploatowany, lać olej 5w30 i nie piłować zimnego silnika (olej ma kanaliki do vanosów i wewnątrz silnika, nie rozgrzeny olej nie dociera do kanalików i morduje silnik).
Radzę wymieniac odmę po zakupie wraz z wymianą pierwszego oleju.
Skrzynia troche chaczy pierwszy bieg i sa drgania drazka na biegu jalowym, podobno typowe dla e46,a to benzyna. Na b. dlugie trasy brakuje 6biegu. Przy 140kmh robi sie troche glosno.
Układ jezdny Jest lepiej niz dobrze, pomimo ze spodziewalem dobrej trakcji, jestem milo zaskoczony, wchodze w zakrety tak ze inna marką nawet nie odwazylbym sie. Na plus dodam system Dsc, np. w zimie, dziala tak ze kazdy sobie poradzi z tylnym napedem. Sam system odejmuje gaz i hamuje gdy potrzeba, gaz jest elektryczny i sterowny przez komputer, gdy trzeba dajesz gaz w podłogę a komputer daje tyle mocy ile uwaza za maksymalną zeby jechac bezpiecznie (genialne !). Duza przewaga innymi autami z tego okresu produkcji i jeszcze dzisiaj moze byc wzorem. Kierownica ma wyczuwalnie slabsze wspomaganie do innych marek, przez to sprawia wrażenie precyzyjnej, natomiast uważam że do forda brakuje precyzji.
Wygodne fotele przednie, z tylu polecam tylko jazde do dwóch osob. Bagaznik przecietny, 310litrow, na plus schowek pod pokrywa bagaznika (w silniejszych silnikach na akumulator) dla mnie schowek na narzędnia. Rozwiazania przyjazne uzytkownikowi.
Mam klimatronik, dziala b. Dobrze i ładnie wygląda, ponieważ całość jest b.dobrze spasowana i ma klasyczny wygląd bedzie sie dobrze wyglądać jeszcze długo.
Przestrzeń dla kierowcy. Siedzi sie nisko, przesterzeń na nogi jest b.dobra. szczegolnie pasazer moze wyprostowac nogi w czasie dlugiej podrozy. Dobra konstrukcja fotela, trzyma na boki, ma dobre podparcie ledźwiowe.
Koszty - Spalanie jest czescia wydatkow w moim budżecie utrzymania auta i raczej tą mniejszą. B.duzo srodkow pochłonęło przywrocenie auta do oryginalnego stanu. Wymienialem czesci ktorych wczesniej w innych markach nie bylo lub nieulegaly zuzyciu. Utrzymanie auta marki BMW w b.dobrym stanie jest droższe niz średnia.
W kwestii spalania, jeżdzę głównie po Wrocławiu, krótkie trasy do 10km, czasem dłuższe wyjazdy, wakacyjny dwa razy. Jeżdzę na benzynie, W mieście na krótkich spala 10-10,5litra, w zimie 12litrów. Np.Średnia 80% miasto i 20% trasa to wychodzi średnia ok. 8,5-9 litrów. Natomiast ten model waży ze mną 1,5tony a na trasie z rodziną potrafi spalać 6-7 litrów, np trasa do Chorwacji (pełny załadunek, predkości do 140kmh) średnia z tankowań 6,3litra (spisałem rachunki i przebieg). Najniższe spalanie do trasie po Polsce 5,7litra, to przez ten silnik, jest valvetronik, ma zmienne fazy rozrządu i jest nastawiony raczej na niższe spalanie od osiągów, ale radzi sobie z tym autem.
Czesto leje 98 oktanów, wtedy spala do 0,5litra mniej. Jeżdzę tak jak inni uczestnicy, mam raczej cieżką nogę (używam aut służbowych).
Stosunek jakość/cena - Kupilem w b.dobrej cenie auto ktore kiedys bylo sprzeawane jako premium. Dzisiaj widac jakosc materialow i konstrukcje ktora jest b.dobrze zaprojektowana.
Drobrne usterki - duzo drobnych i sporych napraw. Duzo środków pochlonił silnik, i jego osprzet z racji wieku duzo do wymiany. Wyszedłem z założenia jak chcesz jezdzic to trzeba,nikt prezentu nie robi sprzedając uzywane auto.
Poważne usterki- Pompa oleju wymieniona, Odma sie zatkala w zimie, vacum pompa chuczała i nie była szczelna wymieniona, uszczelnienie pokrywy silnika, łożysko alternatora, czujnik temperatury siadł simering - wymieniony.
Wrażenia
4,0
Silnik
-
4,0
Skrzynia biegów
-
4,0
Układ jezdny
-
Komfort
4,0
Widoczność
-
4,0
Ergonomia
-
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
-
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
-
4,0
Wyciszenie
-
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
-
3,0
Stosunek jakość/cena
-
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 316 ti 116KM 85kW
[l/100km]