Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Touring

bazylfox, 15 lat temu
Silnik 323 i 170KM 125kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 259 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Touring 323 i 170KM 125kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika, osiągi i średnie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : nietrwałe elementy zawieszenia w wahaczu
4,0
Całokształt
Gdybym nie była zadowolony, nie jeździłbym tym autem ! Proste :) Auto jest praktyczne, nie pali jak smok, dynamiczne i bezpieczne. To co, że sąsiedzi myślą, że jestem w mafii, gwałcę i morduję w ciemnych uliczkach. To ich kompleksy, nie mój problem :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Witam, tytułem wstępu - w marce jestem zakochany i moje oceny mogą być troszkę nieobiektywne mimo moich starań :) Silnik jest bardzo dobry, ale z fabrycznych 170KM pozostało ok 160.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów po wymianie sprzęgła jest już bdb. Czasem przy szybkiej zmianie biegów trudniej wchodzi 3. bieg.
5,0
Układ jezdny
Co tu dużo pisać - jeśli tylko amortyzatory, sworznie i łączniki na wahaczach są w normie - jeździ się DOSKONALE. Moje auto ma fabrycznie obniżone zawieszenie, trzyma się drogi jak przyklejone, do tego pozwalające na troszkę fantazji ESP - poezja :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra - jako, że to kombiak - w każdym kierunku jest szyba - mogłoby być ciut lepiej przy staniu pod sygnalizatorem na skrzyżowaniu - muszę się mocno wychylać mimo stania w pewnej odległości od świateł.
5,0
Ergonomia
Auto z czasów, kiedy BMW jeszcze było autem \"dla kierowcy\". Cały kokpit skierowany w stronę kierowcy. Wszystko w zasięgu ręki i wzroku. Brak minusów - lepiej być nie może.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja, z możliwością automatycznego ustawiania temperatury w kabinie. Nagrzewa się szybko, i równie szybko chłodzi w upalne letnie dni. Jest dobrze !
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to wielkie auto, tym bardziej patrząc na wielkość obecnych aut klasy średniej. Oczywiście kierowca ma wystarczającą ilość miejsca wokół siebie, ale nie jest tam przepastnie.
3,0
Wyciszenie
Niestety głośny wydech i silnik na wysokich obrotach jest wyraźnie słyszalny. Przy prędkościach autostradowych można normalnie rozmawiać wewnątrz, ale słychać, że nie stoimy w miejscu ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę spokojnie, nie jak typowy właściciel BMW. Na trasie rzadko wykorzystuję większość możliwości tego silnika, zwykle mam jeszcze spory zapas pod prawą nogą. Spalanie nie zaskakuje mnie przy dystrybutorze, więc jest przeciętnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało mnie 16 tys zł. Za tę kwotę 2 lata temu nie znalazłem żadnej alternatywy z tym wyposażeniem i silnikiem. Od razu zaznaczam, że nie sprawdzałem propozycji producentów koreańskich.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest to auto nowe, więc na pewno wyskakują czasem pierdułki. Zwykle są to drobnostki typu stycznik świateł stopu kosztujące max 80 zł razem z wymianą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono nic poza ułamanym wahaczem tylnym pod ciężarem 5 łysych osiłków i kilku części w bagażniku. Na szczęście stało się to pod domem i nie miało żadnych przykrych konsekwencji. Wszystko zostało szybko naprawione.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 323 i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Touring