Silnik
: wielu użytkowników ma z nim problemy, ja uwielbiam jego zgryźliwy warkot (śmieszy mnie kosiarkowy turkot tdi itd) i dbam o niego
4,0
Całokształt
BEATA solidny pewny samochód z w miarę dynamicznym silnikiem o cudownym dźwięku, który wcale tak dużo nie pali. wymaga regularnego serwisu.
szkoda że jego proporcjonalna i udana sylwetka przez lata była szpecona przez tunerów zarówno domorosłych jak i firm tuningujących i temu autu przyklejono niesprawiedliwie plakietkę z trzema paskami. mój jest diesel i na szczęście tego unikł
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel starej generacji. super kultura pracy i przyjemny dla ucha dźwięk. tego warczenia rzędowej szóstki nie powstydził by się współczesny samochód. Nie jest to duża moc ale jest dosyć elastyczny a w razie potrzeby fajnie wkręca się na obroty. Dzięki nie dużej masie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem oszczędny. Wymaga dobrego paliwa i regularnego serwisu co 10tys. km. -wymiana wszystkich filtrów i oleju. nie obciążanie zimnego silnika - wtedy przedłużymy żywotność głowicy i pompy wtryskowej
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjnie z charakterystycznym haczeniem. mi z powodu dużego przebiegu poluzowało się cięgło na sworzniach i wsteczny nie chciał wejść. powinno się wymienić (nie duży koszt) mi się nie chciało naprostowałem cięgło sam i działa prawidłowo dalej
4,0
Układ jezdny
jak zawieszenie jest sprawne to trzyma się drogi fenomenalnie. na dziurawych drogach szybko wyrabiają się elementy zawieszenia - prawdopodobnie to typowe dla BMW nawet nowych - ja wymieniam gumowe elementy co roku na zmianę raz przód raz tył - nie jet to duży koszt
Komfort
4,0
Widoczność
jak w sedanie. nie jest to duży samochód i da się ogarnać
4,0
Ergonomia
dawna niemiecka logika
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
prawidłowo
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to duży samochód są auta o lepszej przestrzeni ale mi się podoba ten kształt deski i wysoki tunel na środku. dobrej jakości materiały i mimo wieku nic nie trzeszczy
4,0
Wyciszenie
nie jest bardzo cichy - to diesel ale akurat ja lubię go słuchać - przy wyższych prędkościach czasem słychać świst powietrza ale podróż z średnią 140-150 nie jest męczarnią
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
generalnie zaskoczył mnie że aż tak dużo nie pali
4,0
Stosunek jakość/cena
Potrzebowałem za nie wielkie pieniądze pewny samochód. Nie chciałem go brać ale byłem zmuszony i nie żałuje. przejeżdżam około 35-40tyś rocznie średnio i zawsze mogę na niego liczyć. mimo wieku prezentuje się dobrze jest wygodny wystarczająco mocny i dosyć oszczedny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ma już swoje lata i co jakiś czas coś tam się urwie coś zgaśnie ale nie jest to upierdliwe wiele rzeczy można zrobić samemu, wiem że moje było naprawiane powypadkowo i nie dziwią delikatne ogniska rdzy ale jak na swoje lata prezentuje się dobrze. po prostu czuje że to jest pewny samochód. pilnuję regularnie serwisu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na początku jak kupiłem - typowa przypadłość td i tds bmw - zimny pali dobrze - ciepły kręci z 15 sek zanim odpali - tzn zużyta pompa - nie kupować elektrycznych cudotwórzczych urządzeń tylko regenerowac lub wymienić niestety - ja zregenerowałem za ok 1600 zł i już 3 rok działa ok (robię około 35tys rocznie)
delikatnie z zimnym silnikiem - mój sprężanie na razie ma ok. przy mrozach -20 odpalił
szybko zyżywa sie zawieszenie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 325 td 115KM 85kW
[l/100km]