Silnik
: Szok, że przy takim silniku samochód pozwoli wyjeżdżać na ostatnią chwilę ale też pozwala na przyjemną ekonomiczną jazdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Jeśli chodzi o korozję nie jest źle, jednak chyba przy większości e 36 rdzewieje klapa od bagażnika (widziałem, to w bardzu wielu sedanach).
Inne
: Powypalane klosze od przednich lamp (przyczyną jest zapewnie szczelny układ reflektorów i co za tym idzie wysoka temperatura).
5,0
Całokształt
Poza kilkoma niedociągnięciami samochód wart polecenia i plus tylni napęd, który sprawia, że mamy wyczucie całego samochodu, zdecydowanie większą radochę z jazdy i całe przednie zawieszenie bez przeciążania zbędnymi siłami fizyki. Oczywiście prowadzenie samochodu szczególnie przy wyższych prędkościach wymaga trochę wprawy (pomijając samochody z bardzo dużą mocą, potrafią zaskoczyć nieogarnięciem uciekającej tylnej osi szczególnie osoby z \"wielkim\" doświadczeniem i brakiem jakiejkolwiek wyobraźni;] ). Auto jest super, poza samochodem rodzinnym bo jednak miejsca brakuje, szczególnie z tyłu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy tak małej pojemności silnika (jak na diesele BMW) tak naprawdę około 1700ccm3, a mamy tu do dyspozycji tylko/AŻ 90KM, które są wstanie pozytywnie zaskoczyć. Silnik jest przyzwoicie elastyczny, czasami przy \"walce z ciężarówkami\" przydało by się troszkę więcej mocy jednak naprawdę jest ok. Jeśli chodzi o miasto można jeździć nawet bardzo dynamicznie bez przesadnej dopłaty do tankowania, no i co daje udowadnia ten 318 tds, że BMW można jeździć bardzo ekonomicznie. Autko poza miastem radzi sobie bardzo dobrze i, to bez żadnej przesady w zakresie do 150km/h (również przy ciągłym wyprzedzaniu), jednak nasze uszy usłyszą intensywnie pracujący silnik. Autko daje frajdę z jazdy, która może być dynamiczna jak i ekonomiczna.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, to jedna z największych zalet tego auta. Jest precyzyjna i krótki drążek zmiany biegów sprawia, że manual jest bardzo fajny, prosty i wygodny. Brak problemów ze wstecznym.
3,0
Układ jezdny
Według mnie kompletnie nie ma do czego się przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest najgorzej jak na sedana. Jednak minusem są dość duże martwe punkty w lusterkach (szczególnie porównując z autami podobnej wielkości). Jednak uważam, że nawet w ciasnych miejscach przy odrobinie doświadczenia można autkiem manewrować bardzo sprawnie i, to niestety tak już jest w sedanach, że klapy się nie zobaczy, no i maski:)
5,0
Ergonomia
BMW, to samochody robione dla kierowcy! Wszystko jest pod ręką, licznik nawet podczas długiej nocnej trasy nie męczy i nie denerwuje jaskrawością kolorów. Wielkim plusem jest regulacja mocy podświetlenia licznika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi w tym modelu klimy, jednak wentylacja i ogrzewanie działają bardzo sprawnie! Przy silniku diesla z podobnych i nawet sporo późniejszych lat nie doszukałem się konkurencji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie jak na sedana, hmm z tyłu? Nie chcę siedzieć bo miejsca na nogi za dużo nie ma (szczególnie gdy z przodu kierowca, pasażer są odsunięci z fotelami do tyłu, jest jak na styk). Trzech pasażerów z tyłu lekko mówiąc też nie czuje się zbyt komfortowo. Jednak maska (już nie mówię o wersji coupe) zajmuje przeogromną część długości całego samochodu dzięki czemu, to auto ma piękną, sportową i legendarną linię nadwozia.
4,0
Wyciszenie
Oceniam dość dobrze jednak mogłoby być zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie słuchajcie o astronomicznych kosztach utrzymania BMW, to bzdura. Części są bardzo wytrzymałe i nie są drogie, a silnik 318tds w rękach \"kierowcy-emeryta\" może być ekstra ekonomiczny!
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie super! Nie słuchajcie ludzi, którzy wyszydzają markę BMW, nie wiedzą co mówią i to nie ważne czy pod maską masz 1,6 czy 3,2 po prostu musisz spróbować. Niestety plagą są bawarki od niewyżytych chłopaczków, które jeździły na co dzień z obrotami zbliżonymi na maksimum (wtedy faktycznie każdy samochód nie jest ekonomiczny i za długo bezawaryjnością się nie będziemy cieszyć).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki tzw. stabilnego dywanika z podłogą auta, jednak, to bzdura.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez niecały rok wymiana pompy wody więc nie narzekam.
On
- zużycie paliwa dla silnika 318 tds 90KM 66kW
[l/100km]