Bardzo dobry silnik opakowany w dobre, choć nieduże nadwozie, ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo dobrze wyposażone (otwierany dach, półautomatyczna klima, skórzana tapicerka, poduszki, halogeny, podgrzewane siedzenia, głośniki, itd.).
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najmocniejsza strona tego samochodu, bardzo elastyczny i oszczędny (!)
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowane biegi, ale precyzja pozostawia trochę do życzenia. Raczej trwała.
3,0
Układ jezdny
Prowadzenie wyśmienite na gładkiej nawierzchni. Na polskich dziurach spisuje się nienajlepiej (umiarkowana trwałość)
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Podzespoły łatwodostępne (no, może poza filtrem kabiny). Fantastycznie wyprofilowane siedzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkiem ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w E-36 ilość miejsca jest umiarkowana, z tyłu raczej mało (wygodne miejsca dla dzieci)
3,0
Wyciszenie
No, tu widać jaka jest przepaść między konstrukcjami z 1992 r. i współczesnymi. Ale za to słychac miły pomruk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa było miłą niespodzianką! W jeździe mieszanej (ale jednak głównie miasto) spala ok. 9 l (bardzo spokojnie jeżdżę). Części dostępne, sporo zamienników ...chyba, że trzeba kupić jakieś oryginalne podzespoły (np. moguł klimy)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No, trochę upierdliwości by się znalazło, ale w sumie jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba uważać na oryginalną pompę wody z plastikowym wirnikiem (u mnie się urwał i wymieniałem), termostat, visco, tuleje gumowe przednich wahaczy.. Ale generalnie jest dobrze.