Cena zakupu jest atrakcyjna. Jak się trafi na dobry egzemplarz to auto jest nie do zdarcia. Daje mi ogromną przyjemność z jazdy i przyciąga wzrok. Rzadko zdarza się szybszy na drodze. Niesamowicie ładna sylwetka auta w tym wieku. Na każdym kroku czuć, że to auto z górnej półki. Jak raz kupisz BMW to prawdopodobnie nie będziesz chciał innego samochodu. Utrzymanie dwulitrowego BMW dla normalnie zarabiającego człowieka nie stanowi problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na niskich obrotach to zwykłe auto, ale po przekroczeniu 4000 zamienia się w rakietę, ale z czasem chciałoby się mieć 2.5l. Vmax ~220, przyspieszenie 0-100 ~10s. Przy zmiania na dwójkę piszczą tylne koła. Auto jest dość dynamiczne do 160km/h. Wyprzedzanie na trójce od 90 do 130km/h daje dużo wrażeń i trwa kilka sekund. Możliwości IIIb kończą się na 130km/h, IVb na ~170.
4,0
Skrzynia biegów
generalnie chodzi super, lekko i pewnie, ale siadł synchronizator II biegu i daje się zredukować na II dopiero poniżej ~30km/h, spokojnie da się z tym jeździć
5,0
Układ jezdny
Jest poprostu fantastyczny, prowadzi się pewnie i przekracza moje oczekiwania przyczepności do jezdni. W zimie ponadto fantastyczna zabawa z napędem na tył !!!
Komfort
4,0
Widoczność
Boczne lusterka jakoś mało pokazują, duża martwa strefa. W sedanie poza tym widoczność dobra.
5,0
Ergonomia
BMW wie co to znaczy. Wszystko ma swoje miejsce, bardzo przemyślany samochód.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja wydajna. Grzeje się szybko, a chłodzi zależnie od temperatury na zewnątrz. Brak klimy w moim modelu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dość miejsca ale z tyłu niestety za mało jak na tę klasę auta. Bagażnik naprawdę duży.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo od 8 do 13 l/100km. Zwykle mieszczę się między 9,5-10,5l przy mieszanej. Ceny części normalne. Oryginały drogie zamienniki przystępne. Nie psuje się za dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto zapłacić za to co dostajesz tu w zamian.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się nie psują w tym aucie. Co najwyżej się zużywają po 16 latach ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu roku wymieniłem pompę paliwa (miała uszkodzony zaworek zwrotny i paliwo spływało z przewodów ~300zł), przepływomierz (falowały obroty na luzie ~200zł), i właśnie szwankuje ABS (nie działa na zimnym silniku ~150-200zł). Padnięty jest też synchronizator II biegu ale nie wymieniam tego. Nic z czym nie dałoby się jeździć. Powoli dobiera się rdza w kilku miejscach.