Po prostu tego auta nie da się nie lubić. jest piękne i niezawodne. A co najważniejsze- daje jakąś przedziwną rozkosz z podróżowania. Nie wiem jak oni w BMW to robią, ale auto wyposażone w 150 koni jeździ tak, jakby ich miało dwa razy tyle- przynajmniej takie ma wrażenie kierowca. I jeszcze takie, że auto zawsze ma coś miłego w zanadrzu i trudno dojść do jego granic możliwości; raczej kierowca ma wrażenie, że zawsze może wycisnąć jeszcze więcej, tylko po co?
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękny pomruk na rzędowej "szóstki" szepcze wciąż do ucha "wciśnij... wciśnij.." Naprawdę trudno się oprzeć. A najmniejszy ruch stopą na gazie od razu czuje się plecami, jak mocno dociskają się do siedzenia.
BMW= Bardzo Mocne Wrażenia.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, cicha, niezawodna.
Wsteczny na twarszej sprężynie, żeby się nie pomyliło przypadkowo z "jedynką"- świetny pomysł.
5,0
Układ jezdny
Bardzo mały promień skrętu jak na ten rozmiar auta. Z uwagi na szerokie opony 205/65/15- auto trochę myszkuje prowadzone przez koleiny, ale na równej drodze- jak bolid formuły 1 przywiera do asfaltu i posłusznie wykonyje wszystkie polecenia kierowcy, dając w gratisie jeszcze to "coś"- sportową duszę.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam z tyłu niemiecki spojler, kończący się idealnie równo z samochodem, więc przy cofaniu - idealna widoczność. Na boki i do przodu - to samo. Bez tego spojlera dałbym za widoczność do tyłu 4.
5,0
Ergonomia
Całkowicie instynktowna i wygoda obsługa wszystkich dźwigni i pokręteł, podłokietnik, fabryczna żaluzja na tylnej szybie. Nie wiem, czy da się jeszcze lepiej. No i ta jakość i styl kokpitu- najwyższa klasa i elegancja z odrobiną sportowej werwy.
Bardzo duże możliwości regulacji fotela: wysokość, odległość i kąt oparcia. Regulacja kierownicy i pionie. Jako osoba o wzroście 169 cm bez żadnego problemu ustawiłem sobie fotel i kierownicę do swoich potrzeb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, tylko że nie ma ogrzewania na twarz, ustawiając pokrętło nawiewu na kabinę a nie na okno, automatycznie odcięte jest ciepłe powietrze, kabinę można tylko chłodzić lub wietrzyć neutralną temperaturą, szyby zarówno chłodzić jak i ogrzewać. Ogrzewanie- bardzo wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca- mam wszystko pod ręką i czuję się na swoim fotelu, że to ja jestem najważniejszy w aucie, a cała reszta jest jakby dopasowana do mnie na miarę, jakby cały samochód zrobiono właśnie dla mnie.
Pasażerowie też nie narzekają, no może fotel pasażera mógłby mieć regulację wysokości, bo jest może trochę za nisko.
4,0
Wyciszenie
Słychać pomruk silnika i latem niestety szum szerokich opon na drodze, ale nie jest on głośny, a inne dźwięki z zewnątrz- wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 13-15 litrów, na trasie 8-9, średnio 11 litrów. Jak na tę moc i prawdziwą przyjemność, jaką daje jazda- stawiam zdecydowanie 5.
Nie wiem jakie są ceny napraw, bo mam go od 4 miesięcy i nic sie nie zepsuło poważnego.
5,0
Stosunek jakość/cena
5/5 za techniczną ocenę jakość/cena. Plus jeszcze jeden punkt za duszę, którą ma to auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 13 lat i nic się nie zepsuło z drobiazgów, poza wypadnięciem szyby z prowadnic, ale to w sumie była moja wina, bo poprzedni właściciel miał chorobę oskrzeli i w ogóle przez 5 lat nie opuścił szyby i po prostu mechanizm nie był nasmarowany i wskutek dużego tarcia szyba wyskoczyła z ramek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek. Auto jest bardzo lojalne. Jak mu coś dolega, od razu o tym informuje swojego pana i z pokorą jeszcze przez miesiąc znosi cierpienie, ale nie odmawia posłuszeństwa. Zawsze jest zatem co najmniej miesiąc na naprawę, zanim stanie i nie pojedzie dalej. Komputer mówi poza tym o poważniejszych problemach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW
[l/100km]