Ponieważ jeżdżę nią już dłuższy czas to może moja opinia okażę się komuś pomocna. Jeżeli uda się dostać zadbany model to jest to naprawdę świetny samochód. Mam swoją już 5 lat i pomimo, że ma nalatane 350kkm (na liczniku 250kkm, jakiś życzliwy kiedyś cofnął) wsiadam i jadę. Nigdy mnie nie zawiodła. Można by się przyczepić do spalania ale auto ma 6 cylindrów i prawie półtorej tony masy więc jest jak najbardziej akceptowalne a powiedziałbym nawet, że na tle konkurencji wypada lepiej (np. a4 b5 2.4). Średnio w mieście 10.5 a trasa 8 przy normalnej jeździe. Najmniej udało mi się zejść na 6.8 przy trasie 600km, 90% trasa i prędkości max 120. Jeździłem różnymi samochodami i BMW najlepiej mi się prowadziło, pewnie trzyma się drogi, 150KM przyzwoicie się zbiera i nie musimy się pocić przy wyprzedzaniu. Co do ceny części to chodzą opinie, że BMW jest drogie w utrzymaniu. Wiadomo, że ceny są wyższe niż do cienkiego czy seicento ale co tu porównywać Poza tym kupując lepsze części odwdzięczają nam się lepszą i dłuższą pracą. Zaraz po zakupie kupiłem tarcze i klocki ATE, koszt o ile dobrze pamiętam ~350zł ale po tylu latach mają jeszcze spory zapas więc wymiana prędzej spadnie na kolejnego właściciela. Kolejne auto też będzie BMW. Wiem jak ciężko znaleźć ale warto poszukać zadbanego egzemplarza a w zamian jak głosi hasło marki - Radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny, pomimo przebiegu leje pełen syntetyk a w zamian odwdzięcza się aksamitną pracą. Dźwięk rzędowej szóstki jest świetny, na początku jeździłem bez radia. Zero wycieków. Dynamika jest zdecydowanie wystarczająca chociaż dzisiaj chciałbym już mieć więcej mocy. Elastyczność tego silnika jest naprawdę zdumiewająca. Drugiego biegu prawie nie używam, większość osiedlowych zakrętów wykonuje na 3 bez żadnych szarpnięć czy przyduszeń. Na 5 możemy jechać już od 30km/h (O o). Siostra ma dwa diesle i za każdym razem jak do nich wsiadam nie mogę się przestawić bo moja przy danej prędkości i biegu idzie bez problemu a one się duszą. Jedyne co zmieniałem to gumę przepływki i zbiorniczek wyrównawczy. O płynach nie piszę bo to oczywiste
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi precyzyjnie, biegi wchodzą ładnie, krótkie ruchy lewarkiem. Troszkę dłuższe mogły by być przełożenia, na drugim biegu przy 90 koniec, 3 do 140. Na piątce jadąc 130 - 140 mamy 3500 obr/min. Mogło by być mniej bo odbiera to trochę komfortu jazdy na trasie. Co prawda można zmienić dyfer na inne przełożenie i problem znika ale w org trochę to denerwuje.
5,0
Układ jezdny
Świetny. Auto prowadzi się pewnie przy każdej prędkości. Promień skrętu jest zadowalający. Nie ma co oszczędzać na częściach, mam sworznie Meyle HD a stosunkowo szybko się wytłukły mimo, że nie szaleję po dziurach, lepiej dołożyć trochę do Lemfordera
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z każdej strony jest OK.
5,0
Ergonomia
Konsola środkowa jest skierowana na kierowce w związku z czym wszystko jest pod ręką. Świetna sprawa. Jakość wykonania jest naprawdę na wysokim pozimoie ale w sumie co się dziwić, w swoim czasię auto kosztowało sporo. Dla porównania miałem okazję jechać vectrą 2006 rok i plastiki wydawały mi się w gorszym stanie i gorszej jakości niż u mnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do dyspozycji mamy dwu strefowy climatronic, który przyjemnie chłodzi w gorące dni. Środkowy nawiew ma mieszacz powietrza dzięki czemu możemy inną temp ustawić na nogi i na górę. Auto zgodnie z instrukcją niezależnie od temp zewnętrznej nagrzewa się do max przejechanych 5 km
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest super natomiast na tylnej kanapie mogło by być trochę więcej przestrzeni na nogi. Jeżeli cofniemy przednie fotele max do tyłu to z tyłu wysokie osoby będą miały problem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok chociaż seria 5 to przepaść w porównaniu do trójki. Do 130 - 140 mamy tylko szum opon, powyżej robi się już głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są na przyzwoitym poziomie. Części może nie są najtańsze ale za to służą długo. Przykładowo hamulce kompletne na przód to wydatek około 350 zł za ATE, sprzęgło 400 SACHS, komplet sworzni i tulei 280 zł przód Lemforder
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek miałem elektrozawór w ogrzewaniu, dosyć często przepalają się żarówki w światłach mijania, guma od przepływomierza. Tutaj też polecam oryginał bo zamiennik sparciał po niecałym roku. Org trzyma się bez zarzutu do dzisiaj. Tak to raczej tylko eksploatacyjne sprawy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych miałem tylko wymianę zbiorniczka wyrównawczego który pękł i zapowietrzył się układ ale to dosyć popularna usterka w tym modelu. Wymieniony razem z chłodnicą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW
[l/100km]