Kultura pracy rewelacyjna, no i ten dźwięk rzędowej szóstki! Trwałość silnika bardzo wysoka a to wszystko dzięki brakowi vanosa :) Trzeba umieć korzystać z momentu który jest dopiero powyżej 3000obr i można sprawnie się poruszać. Jak na 1991rok i przebieg ponad 350tys silnik oceniam bardzo dobrze. W moich rękach miał tylko pompę wody wymienioną (niestety niepotrzebnie gdyż za kłopoty z chłodzeniem odpowiadał pękniety zbiorniczek wyrównawczy).
4,0
Skrzynia biegów
Mimo przebiegu biegi wchodzą pewnie, nie czuję wielkich luzów.
5,0
Układ jezdny
Jak na BMW przystało układ jezdny jest rewelacyjny. Trzeba jednak stosowac markowe=drogie zamienniki na nasze polskie dziury. W moim egzemplarzu wymieniłem amortyzatory przednie, sworznie wahacza zewnętrzne oraz pełne tuleje wahacza (m3). Prowadzi się pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobre rozmieszczenie słupków i wyraźne lusterka minimalizują martwe pole. Pozycja za kierownicą wydaje się bezpieczna dzięki obudowanemu kokpitowi i niskiej wysokosci fotela:)
3,0
Ergonomia
Niestety egzemplarze przed liftem maja slabe plastiki..
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zime idzie sprawnie- jesli silnik ma oslone plastikową, nagrzewanie idzie szybko. W lecie brakuje klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo duzo miejsca, plus za duza mozliwosc regulacji przednich siedzen. Z tylu niestety nie jest zbyt wiele miejsca na nogi przy komplecie pasazerow- ale tragedii nie ma!
5,0
Wyciszenie
Podczas jazdy slychac tylko szum powietrza i dzwiek 6cylindrowca.. poezja.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
M50B20 bez vanosa jest paliwozerny w porownaniu do M52B28.. pali prawie tyle samo przy normalnej jezdzie..
Duzy plus za dostepnosc i ceny czesci do M50, zawieszenie i hamulce tylko markowe (lemforder, textar itd)..
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW
[l/100km]