Przeniesienie napędu
: Miodzio - najfajniej jak czuje się docisk osi przy mocnym ruszaniu ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Fakt mam dwa małe ślady przy tylnym nadkolu (prawie niewidoczne).
5,0
Całokształt
Polecam,auto pięknie wygląda,świetnie się prowadzi,daje frajdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje perfekcyjnie, gdyż udało mi się kupić bdb egzemplarz (to zapewne najważniejsze w wyborze takiego samochodu). 150 koni wystarcza mi w 100%, jeśli chcę jechać wolno i ekonomicznie - włączam 5 bieg przy 50-60 km/h i spalania prawie nie ma, jeśli chcę przygazować na światłach to na 2 biegu mogę mieć 80 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią mam bardzo sporadyczne problemy - dotyczą one pierwszego biegu - czasami wskakuje zielone, a ja się z nim muszę męczyć - jednak powtarzam - to taki problem nieco naciągany, aby nie było, że wszystko zawsze i wszędzie super.
5,0
Układ jezdny
225/45 i 17 cali - to mówi samo za siebie - nigdy nie miałem problemu z wejściem czy wyjściem z zakrętu - dodatkowo parę bajerów od BMW (jestem kierowcą, który tylko benzynę umie dolewać, więc nie będę świecił fachowością), które sprawiają, że nawet jak już się wydaje, że auto nie wyjdzie z zakrętu, to i tak wszystko jest ok, bo samochód nam pomoże.
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu parkuję na lusterka (oryginalne od e36, a nie jakieś tam miniaturki od M3), tylnej szybie jakoś średnio ufam. Do przodu perfekt.
4,0
Ergonomia
Auto traktuje jako dwuosobowe - rzadko mam przyjemność jechania z \"tylnym balastem\" ;), jednak gdy to już następuje, to nikt mi nie zrzędzi, że za ciasno. Sam mam 180 cm wzrostu i za kółkiem czuję się super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko dobrze, gdyż nawet po wymianie filtra kabinowego i gruntownym przeglądzie całej instalacji czeka się na saunę jak dla mnie nieco za długo. Extra plus za odparowane szyby w dosłownie 15 sec.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak komuś mało tzn że dokonał złego zakupu (ktoś potrzebuje wozić co tydzień przyszłą teściową do kościółka? Lepiej niech kupi 5 lub najlepiej 7). Dla mnie i mojej żonki extra.
4,0
Wyciszenie
Nie jestem dresem i nie kupiłem BMW 3 po to aby mi na dresik starczyło (takich komentarzy w Polsce co nie miara). Mam dodatkową (profesjonalnie zrobioną) nakładkę na wydech - przez co auto jest nieco głośniejsze niż standardowo - muzykę słucham wyłącznie cicho - co należy traktować w sposób taki, że nie męczy mnie odgłos silnika w trakcie jazdy moim autem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie maluch - czyli młotek i przecinak nie starczą - ale... Przeglądy jako takie robi mi znajomy - zamienniki DOBREJ JAKOŚCI są w stosunkowo dobrych cenach - klocki około 110 zł, świece 20/szt., oleju należy wlać około 6 litrów (czyli koszt nieco większy niż w innych autach), rozrząd wieczny. Podobno jak zaczynają się problemy z silnikiem to trzeba się liczyć z kosztem, ale masa moich znajomych na samo BMW mówi, że będę miał koszta, a póki co części są przeważnie tańsze niż w moim poprzednim aucie (Renault).
Spalanie: trasa - 7-8 litrów przy grzecznej jeździe do 120 km/h, 9-9,5 litrów jak się spieszę. miasto - 9-10 litrów przy spokojnej jeździe, jak się spieszę to czasami dochodziło do 14 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu BMW jest śmiesznie niski. Można by zrobić małe porównanie - albo Escort czy Golf 3 albo niezawodny BMW 3 za 2000-3000 zł więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym, że jak auto stało pod klatką to jakiś złodziejaszek buchnął mi wkład w prawym lusterku, a parę dni później ktoś potrzebował lewą nerkę od atrapy grilla, poza terminowymi wymianami, poza paliwem i ubezpieczeniem - nie muszę nic więcej inwestować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - to auto nie chce się popsuć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW
[l/100km]