Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Sedan

Prezes, 17 lat temu
Silnik 320 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E36 Sedan 320 i 150KM 110kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik dobrze pracuje i niezle sie prezentuje. Gwarantuje fajne osiągi. Jak ktoś lubi to może pojezdzic bokiem ale nie polecam amatorom bo skończy sie to wizytą w rowie!. Trzeba uważać na mokrą nawierzchnie bo na zakrętach przy dodaniu gazu można sie zdziwić. Nie radze wyjeżdzać zimą jak leży śnieg!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Falowanie obrotów: R
4,0
Całokształt
Samochod godny polecenia. W dobrych rękach będzie służył przez długi czas jeśli będzie miał dobrą przeszłość. Oszczędnym ludziom nie polecam gdyż utrzymanie jest kosztowne. BMW nie lubi złego paliwa i oleju niskiej jakości. Polecam olej Castrol Magnatec i benzyne z najlepszych stacji. Przestrzeganie tych rzeczy jest gwarancją trwałości silnika!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie jest chyba jego największą zaletą. Dwulitrowa rzedowa szóstka z vanosem chętnie wkreca sie na obroty i pięknie brzmi. Już przy najmniejszych obrotach motor brzmi jakby miał kilka razy więcej mocy. Moc maksymalna jest dostępna już przy 5800obr/min i nie trzeba dalej kręcic no chyba, że ktoś lubi sie delektować dzwiękiem silnika i dobrze dawać w palnik (tak jak ja). Silnik ten nadaje sie do parkowania przed sklepem a także do sypania na trasie. Moja 3-jka ma pełne wyposażenie które skutecznie zwiększa masę samochodu ale nie zdazyło mi sie żeby ktoś ze mną wygrał. Silnik rozpędza E-36 do 220km/h. Tyle przynajmniej pokazał prędkościomierz, a on sie też myli. Mam założone alu i profile 17 cali a fabrycznie sa 15 więc prędkość maksymalna wynosi około 240km/h (jak ktoś nie wierzy to niech sobie policzy prędkość obrotową). Polecam ten silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 5 biegów. Bardzo ładnie pracuje z silnikiem. Jest dobrze zestopniowana i nie szarpie. Drążek zmiany biegów jest dość wysoko więć zmiana biegów nie przyspaża kłopotów.
4,0
Układ jezdny
Model E-36 naprawde swietnie sie prowadzi. Radzi sobie w każdych warunkach.
Komfort
3,0
Widoczność
Jezdziłem samochodami z lepszą widocznością. We wstecznym lusterku nie wiele da sie zobaczyć. Przy parkowaniu trudno ocenić odległość z tyłu samochodu. Siedzi sie dosyć nisko, deska rozdzielcza jest wyżej niż w innych samochodach więc dla niskich osób widoczność do przodu nie będzie najlepsza. Nie ma co sie martwic! Jeżeli ktoś umie pociskać to potrzebne będzie mu tylko jedno lusterko boczne
4,0
Ergonomia
Wszystko skupione wokół kierowcy. Proste i czytelne wskazniki są na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest aż za dobre. Do dyspozycji są 4 poziomy obrotów wentylatora. Nawiewy są duże i dobrze umiejscowione. Grzeje aż parzy! Klimatyzacja dwustrefowa daje rade. Chłodzi w miare szybko i trzyma temperature
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest dużo szczególnie po cofnięciu siedzeń, ale wtedy pasażerowie tylnej kanapy nie bedą zadowoleni. Mam 186 cm wzrostu i za kierownicą siedzi mi sie dobrze. Na dłuższych trasach fotele sie spisują i nic mnie nie boli
5,0
Wyciszenie
Inżynierowie BMW zadbali o wyciszenie. W środku przy prędkościach 130-150km/h słychać tylko lekki pomruk silnika. Jest to też uzależnione w dużym stopniu od bieżnika i jakości opon. Ogólnie jest super!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rzeczą wiadomą jest, że BMW nigdy nie było oszczędne. Nie ma sie co przejmować bo nie jest wcale tak zle. Jeżeli ktoś sie nie zna na samochodach lub usłyszał przypadkiem jakieś plotki to niech zostawi je dla siebie a nie gada głupot! Silnik ma 6 cylindrów więc dawka paliwa musi być większa. Jednakże kultura pracy silnika nieco zmniejsza apetyt na paliwo. Jeżli ktoś umie jezdzic samochodem to może zrobić średnie na poziomie przeciętnego wozidełka. Zakup BMW wiąże sie z dużymi kosztami utrzymania. Części sa drogie i naprawy wymagają mechaników znających sie na rzeczy gdyż BMW lubi wprowadzać nowinki techniczne które czasami mogą szfankować. Osobiście nie polecam częsci niewiadomego pochodzenia a także podróbek które mogą pogorszyć sprawę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za niemiecką trwałość i jakość trzeba płacić
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy eksploatacyjne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Falowanie obrotów silnika co sie wiąże z wymianą sondy lambda, silniczka krokowego(lub jego przemyciem i smarowaniem) oraz resetowaniem komputera

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Sedan