Moi drodzy! Naprawde nie bojcie sie BMW. Jezeli jest to auto z silnikiem tak jak moj 1.8 dobrze utrzymane, na pewno sprawi Wam wiecej radosci niz jakikolwiek inne auto mniej szacownej marki (pomijam auta japonskie i mercedesy itd bo jest to podobna klasa:)
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 115KM. Na niskich obrotach zachowuje się...hmm normalnie jak powiedzmy fiat, czy opel (mówię o dynamice:) jednak to co się dzieje po przekroczeniu 4000 obrotów jest cudowne. Rasowy odgłos silnika, wciśnięcie w fotel i możemy tylko obserwować szybko pnące się do góry wskaźniki (niestety także ten od chwilowego zużycia paliwa:)). Silnik pracuje ładnie, równo z ładnym charakterystycznym dla BMW dźwiękiem
5,0
Skrzynia biegów
Jest świetnie:) Jedyny samochód którym jeździłem, a miał rownie dobrze pracującą skrzynie była Toyota (celica ´93). Biegi wchodzą równo, precyzyjnie i spokojnie można zmieniać 1 palcem. Czasami jedynie przy zmianie na 3 bieg można zauważyć (delikatne ledwo wyczuwalne) zgrzytnięcie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Zawieszenie doskonale zestrojone (od dawna był to jeden z głównych atutów BMW) Dosyć twarde ale b komfortowe
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, natomiast do tyłu tak sobie. Ciężko wyczuć odległość przy cofaniu. Lusterka są absolutnie do niczego! Jeżdziłem wcześniej renaultem i chętnie bym zabrał z niego lusterka boczne. W BMW nie pomniejszają obrazu i naprawde mało w nich widać
5,0
Ergonomia
Eeech.. Znajomi jak wsiadają to robią duże oczy że to auto ma 14lat:) Wygodne fotele, dobre materiały, nic nie skrzypi ( w bagażniku jedynie cos klekocze nie wiem co:)) Dla kierowcy: Doskonała pozycja za kierownicą - bardzo dobra odległośc miedzy rece- kierownica nogi-pedaly, dobre wyczucie i dzialanie pedałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, ale... nie wiem czy to tylko moj egzemplarz tak ma ze po przełączeniu z zimnego na gorace i odwrotnie trzeba mocno wcisnać pedał gazu zeby zmiana zaczela byc odczuwalna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość samochodu - OK
4,0
Wyciszenie
Hehh Cichutko nie jest, ale to jest BMW jak jedziesz spokojnie nie slychac prawie nic, na kostce jak po masle. Po wcisnieciu gazu silnik daje znać o sobie rasowym dźwiękiem. Przy duzych predkościach nie juz tak dobrze. Powietrze zaczyna szumiek a silnik na wysokich obrotach pracuje głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczerze? Jak kupowałem auto słyszałem z każdej strony: Niekupuj BMW bo cie zje kosztami. A tu niespodzianka. Zuzycie paliwa:
Trasa 100km/h - 6 litrów
Trasa 120-140km/h - 7,5 - 8,5 litra
Miasto - 10-11 litrów Nie ma przy tym duzej różnicy czy"katuję" auto czy jeżdzę spokojnie. Ważne zeby było paliwo z dobrej stacji a nie jakiejs petrochemi (fuj) Extremalnie w zimie przy ostrej jeździe po mieście spalił 13,5 litra ale to był ewenement (zatankoweałem wtedy na ww stacji zreszta poczytajcie rankingi:)
4,0
Stosunek jakość/cena
No coz... Tanie przy zakupie to nie jest:) Ale mozecie mi wierzyc: Opłaci sie. Pamietajcie tylko: Nie bite, dobrze utrzymane, bez udziwnien w rodzaju skrzydel itp:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ciągu roku (a moje auto ma 270tys km!!) urwany gumowy wężyk do paliwa, i wariujące wskaźniki paliwa i temp (jakies zwarcie)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC!!! Powiem tak: samochod ma 270tys przebiegu a nie dzieje sie nic... Pokażcie mi fiata czy renault który przy takim przebiegu byłby w stanie idealnym. Fakt że moje auto miało zawsze starszych, dbających 2 wlascicieli, ale nawet. Moje wczesniejsze auto Renault 19 ´92 mialo 220 tys a mialo oznaki wyeksploatowania, a BMW po 270tys ma sie jak najbardziej dobrze! i nie jest to tylko moj odosobniony przypadek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW
[l/100km]