Samochód bardzo dobrze sprawdził się w roli pierwszego samochodu jednakże nie jest to samochód idealny.
Kupiony został za 2200zł (2015r) przez co od początku wymagał wkładu finansowego, lecz moim zdaniem było warto.
Wrażenia
2,0
Silnik
M40B18 - jego typowe bolączki to niska kultura pracy, niska moc i duże spalanie. Silnik lubi klepać, nie do końca wiem czy jest to spowodowane wtryskami czy też zaworami lecz jest to norma przy tej jednostce, dzięki temu mamy dźwięk diesla w jednostce benzynowej. W samochodach z LPG lubią dodatkowo falować obroty. Mocy jest zdecydowanie za mało jak na ten samochód i napęd klasyczny lecz nie przeszkadza to w jeździe po mieście i na trasach o ile nie przekracza się 120km/h. Przy wyprzedaniu nie należy się spodziewać dość szybkiego przyspieszenia.
5,0
Skrzynia biegów
O skrzyni nie powiem złego słowa, biegi wchodzą prawidłowo, przełożenia odpowiednie. Jedynie drążek zmiany biegów ma tendencję do wibracji na niskich obrotach co czasem jest irytujące.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się zakrętów bardzo dobrze i prowadzi się pewnie. Moja miała amortyzatory Monroe i sprężyny sportowe H&R, złego słowa nie mogę powiedzieć.
4,0
Karoseria
Pojawiają się problemy z korozją na nadkolach, błotnikach, progach, tylnym pasie i czasem na podłodze jednak od tego ostatniego mój samochód był wolny.
Komfort
5,0
Widoczność
Prawidłowa, taka jak powinna być.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są umieszczone w bardzo wygodnych miejscach dla kierującego jednak same fotele są dość niewygodne i po dłuższych trasach bolą plecy oraz czasem kolana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadne inne auto którym jeździłem nie grzało tak szybko i tak mocno jak E36 lecz jak w większości tych modeli w korkach czy też podczas postoju z nawiewów leci letnie powietrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ten jest raczej dla 2 osób, z tyłu zmieszczą się te 3 osoby jednakże nie można mówić o jakiejkolwiek wygodzie w dłuższych trasach.
2,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest ok, problem pojawia się przy wyższych prędkościach. Jest na prawdę głośno, przy 160km/h samochód wpada w wibracje, a już od 130 trzeba mówić dość głośno. Przyczyną jest silnik (oraz lusterka które nie są wystarczająco aerodynamiczne).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Masa części używanych w bardzo przystępnych cenach jednakże nie jest to VW i ceny w porównaniu do samochodów koncernu VAG z podobnych lat będą około 3 razy droższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co mogę powiedzieć, bo czego się spodziewać po egzemplarzu za 2000zł?
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki sie zdarzają, głównie padają:
- elektryka szyb
- przepływka
- układ ABS
- silnik krokowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadna mi się nie przydarzyła podczas ponad 2 lat użytkowania. Ważne by wymieniać wszystkie elementy eksploatacyjne na czas.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW
[l/100km]